Britse winkels buiten steden trekken meer volk

Britse winkels buiten steden trekken meer volk

Volgens het Britisch Retail Consortium (BRC) hebben winkeliers buiten de steden in januari 1,5 procent meer bezoekers over de vloer gehad dan een jaar eerder, dit terwijl er gemiddeld sprake was van een daling van 1,2 procent.

Stijgend consumentenvertrouwen

De grootste terugval was te merken bij de winkelcentra, waar het aantal bezoekers met 2,8 procent daalde. Ook in de winkelstraten in steden was er sprake van een daling van 1,6 procent. In januari stond 10,4 procent van de winkeloppervlakte leeg, ten opzichte van 10,3 procent in oktober 2014.

 

Er zijn volgens het BRC een aantal redenen waarom de winkels buiten de stad meer volk trekken dan die in de steden. Zo is het consumentenvertrouwen gestegen en geven Britten terug meer geld uit aan dure items, zoals meubels, die traditioneel buiten de stad gekocht worden.

 

Ook de stijging in de online verkoop heeft zijn effect. Locaties buiten de stad zijn volgens het BRC immers handiger om online bestelde producten af te halen. Volgens het BRC hebben de traditionele winkels in winkelcentra en op winkelstraten dan ook nog veel werk voor de boeg om online shoppers terug naar de steden te lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top