Britse winkels buiten steden trekken meer volk | RetailDetail

Britse winkels buiten steden trekken meer volk

Britse winkels buiten steden trekken meer volk

Volgens het Britisch Retail Consortium (BRC) hebben winkeliers buiten de steden in januari 1,5 procent meer bezoekers over de vloer gehad dan een jaar eerder, dit terwijl er gemiddeld sprake was van een daling van 1,2 procent.

Stijgend consumentenvertrouwen

De grootste terugval was te merken bij de winkelcentra, waar het aantal bezoekers met 2,8 procent daalde. Ook in de winkelstraten in steden was er sprake van een daling van 1,6 procent. In januari stond 10,4 procent van de winkeloppervlakte leeg, ten opzichte van 10,3 procent in oktober 2014.

 

Er zijn volgens het BRC een aantal redenen waarom de winkels buiten de stad meer volk trekken dan die in de steden. Zo is het consumentenvertrouwen gestegen en geven Britten terug meer geld uit aan dure items, zoals meubels, die traditioneel buiten de stad gekocht worden.

 

Ook de stijging in de online verkoop heeft zijn effect. Locaties buiten de stad zijn volgens het BRC immers handiger om online bestelde producten af te halen. Volgens het BRC hebben de traditionele winkels in winkelcentra en op winkelstraten dan ook nog veel werk voor de boeg om online shoppers terug naar de steden te lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.