Campagne moet vrees van consument voor 'Knip van de Leien' wegnemen | RetailDetail

Campagne moet vrees van consument voor 'Knip van de Leien' wegnemen

Campagne moet vrees van consument voor 'Knip van de Leien' wegnemen
foto: Facebook Koen Kennis

Antwerps schepen voor middenstand en mobiliteit Koen Kennis gaat de komende weken campagne voeren om extra shoppers naar de koekenstad te halen. Hij wil zo de boodschap geven dat de ‘Knip van de Leien’ geen reden is om er weg te blijven.

Omzetdaling met 30% à 80%

De eerste signalen van ongeruste winkeliers over wegblijvende klanten steken de kop op, nu de grootschalige werken aan de Leien in Antwerpen begonnen zijn en de stad met de auto moeilijker bereikbaar wordt. In Gazet van Antwerpen getuigden een aantal handelaars van een terugval van hun omzet in de eerste week na de start van de werken met 30% à 80%.

 

Nico Volckeryck van Unizo Antwerpen bleef echter meer op de vlakte: “In Gent zagen we dat de situatie zich min of meer normaliseerde na de eerste week. Maar ik zie ook een redelijk autoluwe stad. Dat maakt het wel sfeervol. Misschien wordt dat later een argument om wel naar de stad te komen. Want het is absoluut een slechte zaak dat er zo negatief over de stad wordt bericht. We hebben te lang gewerkt om de stad als shoppingstad op de kaart te zetten om dat dan aan doemscenario's te laten kapot gaan.”

 

Intussen worden ook initiatieven genomen om de handelaars te ondersteunen. Zo komen er twee promotiecampagnes: een die richt zich op consumenten uit de Nederlandse provincies Noord-Brabant en Zeeland, die worden aangemoedigd om met de trein naar Antwerpen te komen, en een voor de solden die begin juli van start gaan.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow. Een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.