Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016 | RetailDetail

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Digitale transformatie is een noodzaak voor alle geledingen van de retail: zelfs de meest uiteenlopende winkelketens, zoals Carrefour en ICI Paris XL, zijn er druk mee bezig. Op het eerste Vlerick Retail Platform van 2016, op 21 juni, leggen ze uit hoe.

 

Transformatie op kruissnelheid

“Retailers komen op kruissnelheid bij hun digitale transformatie. Marketing, klanteninteracties, verkoop, logistiek en het personeelsbeleid: niets ontsnapt nog aan deze onafwendbare evolutie”, is de centrale boodschap van de eerste sessie van het Vlerick Retail Platform 2016


Op deze sessie leggen twee erg diverse retailers immers uit hoe omnichannel en retail in het digitale tijdperk heel concreet in zijn werk gaat. Met name Jo De Lange, Digital & E-commerce Director bij Carrefour, en Nic Petrens, eCommerce & New Media Manager voor de BeNeDeLux bij ICI Paris XL en Pour Vous, doen er hun heel eigen verhaal. 


Carrefour is als traditionele ‘brick ’n mortar’-foodretailer immers een snelle inhaalbeweging aan het maken, terwijl ook parfumerieketen ICI Paris XL zorgde voor een vlotte integratie van – volgens het bedrijf – cruciale “digitale touch points” met haar klanten.


Wil je op 21 juni 2016 zelf aanwezig zijn op het eerste Vlerick Retail Platform van dit jaar? RetailDetail geeft vier gratis kaarten weg aan zijn lezers. Stuur om kans te maken een mailtje naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be, ten laatste op dinsdag 14 juni om 15u. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.