Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Digitale transformatie is een noodzaak voor alle geledingen van de retail: zelfs de meest uiteenlopende winkelketens, zoals Carrefour en ICI Paris XL, zijn er druk mee bezig. Op het eerste Vlerick Retail Platform van 2016, op 21 juni, leggen ze uit hoe.

 

Transformatie op kruissnelheid

“Retailers komen op kruissnelheid bij hun digitale transformatie. Marketing, klanteninteracties, verkoop, logistiek en het personeelsbeleid: niets ontsnapt nog aan deze onafwendbare evolutie”, is de centrale boodschap van de eerste sessie van het Vlerick Retail Platform 2016


Op deze sessie leggen twee erg diverse retailers immers uit hoe omnichannel en retail in het digitale tijdperk heel concreet in zijn werk gaat. Met name Jo De Lange, Digital & E-commerce Director bij Carrefour, en Nic Petrens, eCommerce & New Media Manager voor de BeNeDeLux bij ICI Paris XL en Pour Vous, doen er hun heel eigen verhaal. 


Carrefour is als traditionele ‘brick ’n mortar’-foodretailer immers een snelle inhaalbeweging aan het maken, terwijl ook parfumerieketen ICI Paris XL zorgde voor een vlotte integratie van – volgens het bedrijf – cruciale “digitale touch points” met haar klanten.


Wil je op 21 juni 2016 zelf aanwezig zijn op het eerste Vlerick Retail Platform van dit jaar? RetailDetail geeft vier gratis kaarten weg aan zijn lezers. Stuur om kans te maken een mailtje naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be, ten laatste op dinsdag 14 juni om 15u. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

Back to top