Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016 | RetailDetail

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Carrefour en ICI Paris XL bijten spits af op Vlerick Retail Platform 2016

Digitale transformatie is een noodzaak voor alle geledingen van de retail: zelfs de meest uiteenlopende winkelketens, zoals Carrefour en ICI Paris XL, zijn er druk mee bezig. Op het eerste Vlerick Retail Platform van 2016, op 21 juni, leggen ze uit hoe.

 

Transformatie op kruissnelheid

“Retailers komen op kruissnelheid bij hun digitale transformatie. Marketing, klanteninteracties, verkoop, logistiek en het personeelsbeleid: niets ontsnapt nog aan deze onafwendbare evolutie”, is de centrale boodschap van de eerste sessie van het Vlerick Retail Platform 2016


Op deze sessie leggen twee erg diverse retailers immers uit hoe omnichannel en retail in het digitale tijdperk heel concreet in zijn werk gaat. Met name Jo De Lange, Digital & E-commerce Director bij Carrefour, en Nic Petrens, eCommerce & New Media Manager voor de BeNeDeLux bij ICI Paris XL en Pour Vous, doen er hun heel eigen verhaal. 


Carrefour is als traditionele ‘brick ’n mortar’-foodretailer immers een snelle inhaalbeweging aan het maken, terwijl ook parfumerieketen ICI Paris XL zorgde voor een vlotte integratie van – volgens het bedrijf – cruciale “digitale touch points” met haar klanten.


Wil je op 21 juni 2016 zelf aanwezig zijn op het eerste Vlerick Retail Platform van dit jaar? RetailDetail geeft vier gratis kaarten weg aan zijn lezers. Stuur om kans te maken een mailtje naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be, ten laatste op dinsdag 14 juni om 15u. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.