Carrefour lanceert contactloze prepaidkaart met Visa

Carrefour lanceert contactloze prepaidkaart met Visa

Carrefour heeft samen met Visa een debetkaart gelanceerd die gekoppeld is aan een rekening. Met Flex, zoals de kaart heet, kan de consument elektronisch, online en contactloos betalen en zelfs zijn aankoopbudget beheren.

Cadeaukaart wordt herlaadbare prepaidkaart

Flex is als cadeaukaart verkrijgbaar bij Carrefour: je laadt ze op met een bedrag tussen 20 en 150 euro – dat kan in het merendeel van de 749 Carrefour-winkels in ons land – en vervolgens doe je ze aan iemand cadeau. Op verzoek van de kaarthouder en na identificatie kan de kaart worden omgezet in een herlaadbare prepaidbetaalkaart, die gelinkt is aan een elektronische rekening met homebanking-functie en een geavanceerde tool voor budgetbeheer.

 

"Dankzij de beheertool krijgen klanten een precies beeld van hun uitgaven en kunnen ze hun budget beter dan ooit beheren", zegt Baptiste van Outryve, woordvoerder van Carrefour Belgium. Die tool rangschikt de uitgaven per categorie, toont de evolutie van de bestedingen en biedt de gebruiker de mogelijkheid om waarschuwingen en zelfs een maximumbedrag in te stellen per uitgavetype. De gebruiker kan specifieke uitgaven bovendien filteren en blokkeren. Dit kan bijvoorbeeld van pas komen om het budget van een student te controleren.

 

De kaart is niet enkel in Belgische Carrefour-winkels bruikbaar maar "in nagenoeg alle handelszaken in België en het buitenland", zo klinkt het. Geld afhalen aan bankautomaten kost wel 1,5 euro per keer.

 

Geschikt voor contactloos betalen

Flex heeft echter nog meer in zijn mars. In herlaadmodus biedt de Flex-kaart gebruikers de mogelijkheid om zich te registreren voor de getrouwheidsprogramma's Carrefour Bonus Card en Spaar en Pluk (Visa). Zo profiteren ze eenvoudig van alle voordelen en kunnen ze al hun punten op één enkele kaart sparen.

 

Bovendien is de kaart uitgerust met de NFC-technologie van Visa. Die maakt contactloos betalen mogelijk. Carrefour kondigde in september al aan dat zijn 45 Hypermarkets, 437 Market- en 265 Express-winkels tegen eind december uitgerust zullen zijn met terminals voor contactloos betalen. Momenteel is een kwart van de betaalterminals in België uitgerust met deze NFC-technologie.

 

Een 'Flex'-kaart kost 6 euro - 'leeg' uiteraard - plus 1,5 euro per maand. Aan één rekening kunnen vier kaarten gekoppeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top