Carrefour lanceert contactloze prepaidkaart met Visa

Carrefour lanceert contactloze prepaidkaart met Visa

Carrefour heeft samen met Visa een debetkaart gelanceerd die gekoppeld is aan een rekening. Met Flex, zoals de kaart heet, kan de consument elektronisch, online en contactloos betalen en zelfs zijn aankoopbudget beheren.

Cadeaukaart wordt herlaadbare prepaidkaart

Flex is als cadeaukaart verkrijgbaar bij Carrefour: je laadt ze op met een bedrag tussen 20 en 150 euro – dat kan in het merendeel van de 749 Carrefour-winkels in ons land – en vervolgens doe je ze aan iemand cadeau. Op verzoek van de kaarthouder en na identificatie kan de kaart worden omgezet in een herlaadbare prepaidbetaalkaart, die gelinkt is aan een elektronische rekening met homebanking-functie en een geavanceerde tool voor budgetbeheer.

 

"Dankzij de beheertool krijgen klanten een precies beeld van hun uitgaven en kunnen ze hun budget beter dan ooit beheren", zegt Baptiste van Outryve, woordvoerder van Carrefour Belgium. Die tool rangschikt de uitgaven per categorie, toont de evolutie van de bestedingen en biedt de gebruiker de mogelijkheid om waarschuwingen en zelfs een maximumbedrag in te stellen per uitgavetype. De gebruiker kan specifieke uitgaven bovendien filteren en blokkeren. Dit kan bijvoorbeeld van pas komen om het budget van een student te controleren.

 

De kaart is niet enkel in Belgische Carrefour-winkels bruikbaar maar "in nagenoeg alle handelszaken in België en het buitenland", zo klinkt het. Geld afhalen aan bankautomaten kost wel 1,5 euro per keer.

 

Geschikt voor contactloos betalen

Flex heeft echter nog meer in zijn mars. In herlaadmodus biedt de Flex-kaart gebruikers de mogelijkheid om zich te registreren voor de getrouwheidsprogramma's Carrefour Bonus Card en Spaar en Pluk (Visa). Zo profiteren ze eenvoudig van alle voordelen en kunnen ze al hun punten op één enkele kaart sparen.

 

Bovendien is de kaart uitgerust met de NFC-technologie van Visa. Die maakt contactloos betalen mogelijk. Carrefour kondigde in september al aan dat zijn 45 Hypermarkets, 437 Market- en 265 Express-winkels tegen eind december uitgerust zullen zijn met terminals voor contactloos betalen. Momenteel is een kwart van de betaalterminals in België uitgerust met deze NFC-technologie.

 

Een 'Flex'-kaart kost 6 euro - 'leeg' uiteraard - plus 1,5 euro per maand. Aan één rekening kunnen vier kaarten gekoppeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top