CEO Belgacom vervoegt bestuursraad Delhaize

CEO Belgacom vervoegt bestuursraad Delhaize

De Delhaize Group heeft twee nieuwe leden toegevoegd aan zijn bestuursraad: Dominique Leroy, CEO van Belgacom, en Partrick De Maeseneire, CEO van uitzendgroep Adecco.

Termijn van vier jaar

De twee nieuwe leden zullen officieel aangesteld worden op de algemene vergadering van aandeelhouders op 28 mei. Vanaf dan zal hun termijn van vier jaar ingaan.

 

Dominique Leroy is sinds 2014 CEO van Belgacom. Ze werkt al bij het bedrijf sinds 2011. Daarvoor werkte ze maar liefst 24 jaar voor Unilever, waar ze onder andere managing director van Unilever Belux was. Ze maakt ook al deel uit van de bestuursraad van Lotus Bakeries.

 

Patrick De Maeseneire is CEO van Adecco sinds 2009, daarvoor was hij zeven jaar in dienst als CEO van chocolademaker Barry Callebaut. Daarvoor werkte hij ook al enkele jaren bij Adecco als country manager voor de Benelux. In 2007 werd hij als baron in de adel verheven door koning Albert II.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top