CEO Proximus is Franstalige Manager van het Jaar

CEO Proximus is Franstalige Manager van het Jaar

Dominique Leroy, de CEO van telecombedrijf Proximus, is door het Franstalige weekblad Trends-Tendances verkozen tot Manager van het Jaar 2015. Ze volgt de CEO van het Waalse bouwbedrijf Thomas & Piron, Louis-Marie Piron, op.

Omzetgroei

Leroy kreeg de prijs, omdat ze er in is geslaagd om Proximus een nieuwe, positieve richting te doen inslaan. Zo was ze verantwoordelijk voor de naamsverandering van Belgacom naar Proximus en knoopte het bedrijf in 2015 opnieuw aan met omzetgroei, nadat die in 2014 nog was gedaald.


Voor haar overstap naar het toenmalige Belgacom, was Leroy meer dan 20 jaar actief bij de Belgische tak van voedingsmiddelenproducent Unilever, waar ze verschillende functies uitoefende. In 2011 stapte ze over naar Belgacom, waar ze verantwoordelijk werd voor de consumentenafdeling. In 2014 volgde ze Didier Bellens op als de nieuwe CEO van het bedrijf.


Aan Vlaamse zijde werd Chris Van Doorslaer verkozen als Manager van het Jaar 2015. Van Doorslaer is de CEO van speelkaartenproducent Cartamundi. Hij kreeg de prijs omdat hij Cartamundi wist uit te bouwen van een lokaal familiebedrijf tot een wereldwijde speler en de marktleider in zijn sector.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top