CEO Swatch waarschuwt voor lagere groei

CEO Swatch waarschuwt voor lagere groei

Swatch zegt dat het dit jaar waarschijnlijk niet de beoogde tweecijferige omzetgroei zal kunnen voorleggen. Dat zou vooral te wijten zijn aan ongunstige wisselkoersen, zo zegt CEO Nick Hayek.

"Tweecijferige groei is illusie"

De wisselkoersen zouden ervoor zorgen dat een bedrag tussen 350 miljoen Zwitserse frank (287 miljoen euro) en 500 miljoen Zwitserse frank (411 miljoen euro) verloren gaat. Dat zei CEO Nick Hayek in een interview met Business of Fashion. In januari had hij nog verwacht dat de horlogemaker een tweecijferige omzetgroei zou kunnen realiseren, mits goede verkoopcijfers in China.

 

"Het is een illusie om te denken dat tweecijferige omzetgroei kan bereikt worden met de huidige wisselkoersen. Als de situatie blijft zoals het is, kan je tweecijferige groei vergeten voor iedereen in de Zwitserse horloge-industrie", zegt Hayek. Hij gelooft dat de sector in 2014 een groei tussen 5 en 10 procent zal hebben, "maar waarschijnlijk dichter bij 5 procent".

 

In 2013 groeide de bruto-omzet van Swatch met 8,3 procent, de traagste groei in vier jaar. In het tweede deel van vorig jaar verloor het bedrijf ook al 100 miljoen Zwitserse frank (82 miljoen euro) door slechte wisselkoersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top