CEO Swatch waarschuwt voor lagere groei | RetailDetail

CEO Swatch waarschuwt voor lagere groei

CEO Swatch waarschuwt voor lagere groei

Swatch zegt dat het dit jaar waarschijnlijk niet de beoogde tweecijferige omzetgroei zal kunnen voorleggen. Dat zou vooral te wijten zijn aan ongunstige wisselkoersen, zo zegt CEO Nick Hayek.

"Tweecijferige groei is illusie"

De wisselkoersen zouden ervoor zorgen dat een bedrag tussen 350 miljoen Zwitserse frank (287 miljoen euro) en 500 miljoen Zwitserse frank (411 miljoen euro) verloren gaat. Dat zei CEO Nick Hayek in een interview met Business of Fashion. In januari had hij nog verwacht dat de horlogemaker een tweecijferige omzetgroei zou kunnen realiseren, mits goede verkoopcijfers in China.

 

"Het is een illusie om te denken dat tweecijferige omzetgroei kan bereikt worden met de huidige wisselkoersen. Als de situatie blijft zoals het is, kan je tweecijferige groei vergeten voor iedereen in de Zwitserse horloge-industrie", zegt Hayek. Hij gelooft dat de sector in 2014 een groei tussen 5 en 10 procent zal hebben, "maar waarschijnlijk dichter bij 5 procent".

 

In 2013 groeide de bruto-omzet van Swatch met 8,3 procent, de traagste groei in vier jaar. In het tweede deel van vorig jaar verloor het bedrijf ook al 100 miljoen Zwitserse frank (82 miljoen euro) door slechte wisselkoersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen. Het neemt een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.