Colruyt opent derde Luxemburgse winkel | RetailDetail

Colruyt opent derde Luxemburgse winkel

Colruyt opent derde Luxemburgse winkel

Discounter Colruyt heeft vandaag in Sanem zijn derde winkel in het Groothertogdom Luxemburg geopend. De winkel bevindt zich op slechts enkele kilometers van de Belgische en de Franse grens.

Ophaalpunt

De winkel beschikt over een self-service beenhouwerij waar Luxemburgs vlees verkocht wordt en een ophaalpunt waar online bestelde boodschappen kunnen worden opgepikt. Colruyt had voor deze opening al twee winkels in Luxemburg: het eerste filiaal opende in 2008 in Mersch en vorig jaar opende er een vestiging in Gasperich.

 

Colruyt lanceerde onlangs ook een nieuw concept, Cru, waarmee het zich richt op "mensen met een passie voor lekker eten, pure smaken en authentieke kwaliteitsproducten". De eerste vestiging van Cru opent zijn deuren in november in Overijse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.