Colruyt opent eigen retailpark in Namen | RetailDetail

Colruyt opent eigen retailpark in Namen

Colruyt opent eigen retailpark in Namen

De Halse retailer Colruyt heeft zijn winkelpark in Jambes geopend: op het voormalige industrieterrein van l’Atelier zijn nu vestigingen van Colruyt, Collect&Go, Dreamland en Dreambaby ondergebracht, alsook de lokale Colruyt Group Academy.

Herschikking van winkels

Het voormalige industrieterrein in de deelgemeente van Namen kreeg in 2012 een nieuwe bestemming: het werd een gemengd project langs de Pont des Grands Malades met een combinatie van woningen, winkels en diensten. Colruyt beschikt er over zowat 9500 m² aan bebouwde oppervlakte en 313 ondergrondse parkeerplaatsen.

 

Op de nieuwe site was plaats voor een Colruyt-supermarkt van 2.500 m², heel wat groter dan de winkel op de vorige locatie, en kon er een afhaalcentrum van Collect&Go aan worden toegevoegd. Voorts verhuisde de Dreamland-speelgoed vanuit Erpent naar l’Atelier en kon Dreambaby er zijn vijfde winkel in Wallonië openen. In de voormalige Colruyt-winkel in de Rue Commandant Tilot komt overigens volgend jaar een vestiging van Bio-Planet.

 

Ambitie voor Wallonië

Colruyt wil het Naamse industrieterrein dan ook uitbouwen tot een regionaal centrum: op l’Atelier is immers ook de lokale Colruyt Group Academy ondergebracht. Die biedt een programma van workshops en opleidingen voor particulieren aan rond zes thema's: Eten en drinken, Welzijn en ontspanning, Huis en tuin, Baby’s, Kinderen en Maatschappij.

 

Het project in Jambes beklemtoont overigens ook de ambities die de Halse groep heeft voor Wallonië: deze zomer zette Colruyt al een nieuw distributiecentrum voor het zuiden van het land op in het Henegouwse Lessen, goed voor 350 nieuwe banen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.