Colruyt test elektronisch prijsetiket met kleur

Colruyt test elektronisch prijsetiket met kleur

Supermarktketen Colruyt is in België van start gegaan met het testen van een nieuw elektronisch prijsetiket dat gebruik maakt van kleuren. Zo kan het de bekende rode prijzen ook op de elektronische etiketten in het rood aanduiden.

Test in Avelgem

"Elektronische prijsetiketten bestaan al langer", zegt Guy Elewaut, marketingdirecteur bij Colruyt, "Maar we wilden een betaalbaar en duurzaam systeem dat het prijsbeleid van Colruyt letterlijk in kleur kan weergeven. Die technologie hebben we nu gevonden en gaan we als één van de eerste retailers in Europa en zeker in België op deze schaal gebruiken."

 

Met het nieuwe systeem wil Colruyt ook heel wat besparen op het printen, transporteren en plaatsen van nieuwe etiketten. "Zo hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren."

 

In het nieuwe systeem worden de prijzen vanuit het servicecenter Prijzen in Halle rechtstreeks naar de servers in de winkels gestuurd. Daar worden de prijzen automatisch aangepast op de etiketten. Het systeem zal nu zes maanden getest worden in de nieuwe winkel in Avelgem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx krijgen de primeur om als eerste te openen. Vrijdag zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top