Colruyt test elektronisch prijsetiket met kleur | RetailDetail

Colruyt test elektronisch prijsetiket met kleur

Colruyt test elektronisch prijsetiket met kleur

Supermarktketen Colruyt is in België van start gegaan met het testen van een nieuw elektronisch prijsetiket dat gebruik maakt van kleuren. Zo kan het de bekende rode prijzen ook op de elektronische etiketten in het rood aanduiden.

Test in Avelgem

"Elektronische prijsetiketten bestaan al langer", zegt Guy Elewaut, marketingdirecteur bij Colruyt, "Maar we wilden een betaalbaar en duurzaam systeem dat het prijsbeleid van Colruyt letterlijk in kleur kan weergeven. Die technologie hebben we nu gevonden en gaan we als één van de eerste retailers in Europa en zeker in België op deze schaal gebruiken."

 

Met het nieuwe systeem wil Colruyt ook heel wat besparen op het printen, transporteren en plaatsen van nieuwe etiketten. "Zo hebben de medewerkers in de winkel meer tijd voor hun kerntaken, zoals producten uitzetten voor opening en dus meer beschikbaar zijn voor de klanten tijdens de openingsuren."

 

In het nieuwe systeem worden de prijzen vanuit het servicecenter Prijzen in Halle rechtstreeks naar de servers in de winkels gestuurd. Daar worden de prijzen automatisch aangepast op de etiketten. Het systeem zal nu zes maanden getest worden in de nieuwe winkel in Avelgem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.