Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst | RetailDetail

Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt Group heeft in zijn rapport over de eerste helft van het boekjaar 2014/2015 bevestigd dat het voor het volledige jaar uitgaat van een evenaring of kleine verbetering van de nettowinst tegenover vorig jaar.

Druk op de marges

De omzet groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 3,9 procent aan tot 4,4 miljard euro. Daardoor steeg ook de brutowinst met 2,4 procent naar 1,085 miljard euro en de nettowinst met 2,6 procent naar 180,7 miljoen euro.

 

Colruyt Group blijft dan ook bij zijn eerdere vooruitzichten voor het volledige jaar. Al klinkt het verder niet bepaald positief: "We verwachten op korte termijn geen herstel van het economisch klimaat en van het consumentenvertrouwen. We verwachten eveneens dat de druk op de verkoopprijzen en de marges zich zal voortzetten in de tweede jaarhelft".

 

Het marktaandeel van Colruyt steeg licht met 0,2 procent naar 26,36 procent. De omzet van de winkels in België en Luxemburg groeide met twee procent, door de uitbreiding van het winkelpark, terwijl het segment Dreamland en Dreambaby zijn omzet met 10 procent wist omhoog te krikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.