Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt Group heeft in zijn rapport over de eerste helft van het boekjaar 2014/2015 bevestigd dat het voor het volledige jaar uitgaat van een evenaring of kleine verbetering van de nettowinst tegenover vorig jaar.

Druk op de marges

De omzet groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 3,9 procent aan tot 4,4 miljard euro. Daardoor steeg ook de brutowinst met 2,4 procent naar 1,085 miljard euro en de nettowinst met 2,6 procent naar 180,7 miljoen euro.

 

Colruyt Group blijft dan ook bij zijn eerdere vooruitzichten voor het volledige jaar. Al klinkt het verder niet bepaald positief: "We verwachten op korte termijn geen herstel van het economisch klimaat en van het consumentenvertrouwen. We verwachten eveneens dat de druk op de verkoopprijzen en de marges zich zal voortzetten in de tweede jaarhelft".

 

Het marktaandeel van Colruyt steeg licht met 0,2 procent naar 26,36 procent. De omzet van de winkels in België en Luxemburg groeide met twee procent, door de uitbreiding van het winkelpark, terwijl het segment Dreamland en Dreambaby zijn omzet met 10 procent wist omhoog te krikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top