Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst | RetailDetail

Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt Group heeft in zijn rapport over de eerste helft van het boekjaar 2014/2015 bevestigd dat het voor het volledige jaar uitgaat van een evenaring of kleine verbetering van de nettowinst tegenover vorig jaar.

Druk op de marges

De omzet groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 3,9 procent aan tot 4,4 miljard euro. Daardoor steeg ook de brutowinst met 2,4 procent naar 1,085 miljard euro en de nettowinst met 2,6 procent naar 180,7 miljoen euro.

 

Colruyt Group blijft dan ook bij zijn eerdere vooruitzichten voor het volledige jaar. Al klinkt het verder niet bepaald positief: "We verwachten op korte termijn geen herstel van het economisch klimaat en van het consumentenvertrouwen. We verwachten eveneens dat de druk op de verkoopprijzen en de marges zich zal voortzetten in de tweede jaarhelft".

 

Het marktaandeel van Colruyt steeg licht met 0,2 procent naar 26,36 procent. De omzet van de winkels in België en Luxemburg groeide met twee procent, door de uitbreiding van het winkelpark, terwijl het segment Dreamland en Dreambaby zijn omzet met 10 procent wist omhoog te krikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.