Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt verwacht nog steeds kleine groei nettowinst

Colruyt Group heeft in zijn rapport over de eerste helft van het boekjaar 2014/2015 bevestigd dat het voor het volledige jaar uitgaat van een evenaring of kleine verbetering van de nettowinst tegenover vorig jaar.

Druk op de marges

De omzet groeide in de eerste zes maanden van het boekjaar met 3,9 procent aan tot 4,4 miljard euro. Daardoor steeg ook de brutowinst met 2,4 procent naar 1,085 miljard euro en de nettowinst met 2,6 procent naar 180,7 miljoen euro.

 

Colruyt Group blijft dan ook bij zijn eerdere vooruitzichten voor het volledige jaar. Al klinkt het verder niet bepaald positief: "We verwachten op korte termijn geen herstel van het economisch klimaat en van het consumentenvertrouwen. We verwachten eveneens dat de druk op de verkoopprijzen en de marges zich zal voortzetten in de tweede jaarhelft".

 

Het marktaandeel van Colruyt steeg licht met 0,2 procent naar 26,36 procent. De omzet van de winkels in België en Luxemburg groeide met twee procent, door de uitbreiding van het winkelpark, terwijl het segment Dreamland en Dreambaby zijn omzet met 10 procent wist omhoog te krikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top