Comeos organiseert Sunday Shopday | RetailDetail

Comeos organiseert Sunday Shopday

Comeos organiseert Sunday Shopday

Sectorfederatie Comeos wil van 5 oktober een feestelijke zondag maken. Met Sunday Shopday heeft het een initiatief op poten gezet om op die dag zoveel mogelijk winkels de deuren te laten openen en evenementen te organiseren.

Evenementen en activiteiten

Opzet van het initiatief is om op zondag 5 oktober de winkels te openen, waarbij verschillende evenementen georganiseerd zullen worden. Het is niet de bedoeling dat er op die dag met kortingen wordt gezwaaid om klanten te lokken, maar er daarentegen een feestelijke dag van te maken met tal van activiteiten en 'events'. Het idee werd geopperd door enkele modeketens die zijn aangesloten bij Comeos, maar ondertussen wordt het initiatief al breder gedragen.


Meer dan 150 steden en gemeenten hebben al toestemming gegeven om de winkels op zondag te openen, in het kader van de wettelijke zondagsopeningen. Via de website van Sunday Shopday kunnen handelaars, shoppers en burgemeesters meer informatie vinden. Comeos stelt er ook een boel promotiemateriaal ter beschikking.


Al 1.500 deelnemers

"Handelaars moeten ter beschikking staan van hun klanten, zeker nu ze op het internet de klok rond kunnen winkelen", zegt Hans-Peter Stadler, marketing director van C&A over het initiatief. "Klanten vragen langere openingstijden en willen ook op zondag kunnen shoppen. Sunday Shopday is een evenement dat moet groeien, maar waar de klant zeker naar zal uitkijken. Het is goed om als sector met Sunday shopday naar buiten te komen."


Ondertussen hebben al 1.500 winkels zich aangesloten bij het initiatief. Wie wil weten welke winkels, zal binnenkort ook terecht kunnen bij onze app Open2424, waar er een aparte categorie zal zijn voor winkels die deelnemen aan Sunday Shopday van Comeos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.