Comeos organiseert Sunday Shopday

Comeos organiseert Sunday Shopday

Sectorfederatie Comeos wil van 5 oktober een feestelijke zondag maken. Met Sunday Shopday heeft het een initiatief op poten gezet om op die dag zoveel mogelijk winkels de deuren te laten openen en evenementen te organiseren.

Evenementen en activiteiten

Opzet van het initiatief is om op zondag 5 oktober de winkels te openen, waarbij verschillende evenementen georganiseerd zullen worden. Het is niet de bedoeling dat er op die dag met kortingen wordt gezwaaid om klanten te lokken, maar er daarentegen een feestelijke dag van te maken met tal van activiteiten en 'events'. Het idee werd geopperd door enkele modeketens die zijn aangesloten bij Comeos, maar ondertussen wordt het initiatief al breder gedragen.


Meer dan 150 steden en gemeenten hebben al toestemming gegeven om de winkels op zondag te openen, in het kader van de wettelijke zondagsopeningen. Via de website van Sunday Shopday kunnen handelaars, shoppers en burgemeesters meer informatie vinden. Comeos stelt er ook een boel promotiemateriaal ter beschikking.


Al 1.500 deelnemers

"Handelaars moeten ter beschikking staan van hun klanten, zeker nu ze op het internet de klok rond kunnen winkelen", zegt Hans-Peter Stadler, marketing director van C&A over het initiatief. "Klanten vragen langere openingstijden en willen ook op zondag kunnen shoppen. Sunday Shopday is een evenement dat moet groeien, maar waar de klant zeker naar zal uitkijken. Het is goed om als sector met Sunday shopday naar buiten te komen."


Ondertussen hebben al 1.500 winkels zich aangesloten bij het initiatief. Wie wil weten welke winkels, zal binnenkort ook terecht kunnen bij onze app Open2424, waar er een aparte categorie zal zijn voor winkels die deelnemen aan Sunday Shopday van Comeos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top