Comeos organiseert Sunday Shopday

Comeos organiseert Sunday Shopday

Sectorfederatie Comeos wil van 5 oktober een feestelijke zondag maken. Met Sunday Shopday heeft het een initiatief op poten gezet om op die dag zoveel mogelijk winkels de deuren te laten openen en evenementen te organiseren.

Evenementen en activiteiten

Opzet van het initiatief is om op zondag 5 oktober de winkels te openen, waarbij verschillende evenementen georganiseerd zullen worden. Het is niet de bedoeling dat er op die dag met kortingen wordt gezwaaid om klanten te lokken, maar er daarentegen een feestelijke dag van te maken met tal van activiteiten en 'events'. Het idee werd geopperd door enkele modeketens die zijn aangesloten bij Comeos, maar ondertussen wordt het initiatief al breder gedragen.


Meer dan 150 steden en gemeenten hebben al toestemming gegeven om de winkels op zondag te openen, in het kader van de wettelijke zondagsopeningen. Via de website van Sunday Shopday kunnen handelaars, shoppers en burgemeesters meer informatie vinden. Comeos stelt er ook een boel promotiemateriaal ter beschikking.


Al 1.500 deelnemers

"Handelaars moeten ter beschikking staan van hun klanten, zeker nu ze op het internet de klok rond kunnen winkelen", zegt Hans-Peter Stadler, marketing director van C&A over het initiatief. "Klanten vragen langere openingstijden en willen ook op zondag kunnen shoppen. Sunday Shopday is een evenement dat moet groeien, maar waar de klant zeker naar zal uitkijken. Het is goed om als sector met Sunday shopday naar buiten te komen."


Ondertussen hebben al 1.500 winkels zich aangesloten bij het initiatief. Wie wil weten welke winkels, zal binnenkort ook terecht kunnen bij onze app Open2424, waar er een aparte categorie zal zijn voor winkels die deelnemen aan Sunday Shopday van Comeos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Back to top