Comeos organiseert Sunday Shopday | RetailDetail

Comeos organiseert Sunday Shopday

Comeos organiseert Sunday Shopday

Sectorfederatie Comeos wil van 5 oktober een feestelijke zondag maken. Met Sunday Shopday heeft het een initiatief op poten gezet om op die dag zoveel mogelijk winkels de deuren te laten openen en evenementen te organiseren.

Evenementen en activiteiten

Opzet van het initiatief is om op zondag 5 oktober de winkels te openen, waarbij verschillende evenementen georganiseerd zullen worden. Het is niet de bedoeling dat er op die dag met kortingen wordt gezwaaid om klanten te lokken, maar er daarentegen een feestelijke dag van te maken met tal van activiteiten en 'events'. Het idee werd geopperd door enkele modeketens die zijn aangesloten bij Comeos, maar ondertussen wordt het initiatief al breder gedragen.


Meer dan 150 steden en gemeenten hebben al toestemming gegeven om de winkels op zondag te openen, in het kader van de wettelijke zondagsopeningen. Via de website van Sunday Shopday kunnen handelaars, shoppers en burgemeesters meer informatie vinden. Comeos stelt er ook een boel promotiemateriaal ter beschikking.


Al 1.500 deelnemers

"Handelaars moeten ter beschikking staan van hun klanten, zeker nu ze op het internet de klok rond kunnen winkelen", zegt Hans-Peter Stadler, marketing director van C&A over het initiatief. "Klanten vragen langere openingstijden en willen ook op zondag kunnen shoppen. Sunday Shopday is een evenement dat moet groeien, maar waar de klant zeker naar zal uitkijken. Het is goed om als sector met Sunday shopday naar buiten te komen."


Ondertussen hebben al 1.500 winkels zich aangesloten bij het initiatief. Wie wil weten welke winkels, zal binnenkort ook terecht kunnen bij onze app Open2424, waar er een aparte categorie zal zijn voor winkels die deelnemen aan Sunday Shopday van Comeos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.