Consumentenvertrouwen herstelt in mei | RetailDetail

Consumentenvertrouwen herstelt in mei

Consumentenvertrouwen herstelt in mei

Het consumentenvertrouwen heeft zich in mei wat herpakt: de indicator van de Nationale Bank van België staat nu op -6. Daarmee is het verlies van maart en april deels weggeveegd.

Alle meters stijgen

Terwijl de indicator van het consumentenvertrouwen van de Nationale Bank van België in maart en april was afgegleden tot respectievelijk -8 en -9, staat nu op -6. Een duidelijke verbetering dus, al stond hij in januari en februari nog op -4.

 

Alle aspecten van het consumentenvertrouwen verbeterden trouwens. Zo is de Belg nu niet alleen minder bezorgd over de evolutie van de werkloosheid, hij schat de economische situatie ook rooskleuriger in. Voorts is hij ook positiever over zijn eigen situatie en verwacht hij zelfs dat zijn spaarvermogen de komende maanden stijgt.

 

De Nationale Bank van België ondervraagt elke maand 1.600 mensen bij de peiling van het consumentenvertrouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top