Coolblue breidt eigen bezorging uit

Coolblue breidt eigen bezorging uit

Webshopketen Coolblue gaat vanuit eigen nieuwe hubs bij Oostzaan en Delfgauw binnenkort zelf grote producten in Noord- en Zuid-Holland bezorgen. Begin mei opent de webwinkel een derde logistieke hub bij Utrecht.

Eerste eigen hubs

Het zijn de eerste eigen logistieke locaties van Coolblue buiten de distributiecentra in Capelle aan den IJssel en Tilburg. De winkelformule wil met de nieuwe dienst CoolblueBezorgt eind dit jaar al het witgoed gaan bezorgen in bijna heel Nederland. De webwinkel begon in februari met deze service vanuit het distributiekantoor in Tilburg.

 

Het gaat niet alleen om bezorging van witgoed zoals wasmachines, drogers, koelkasten, vriezers en vaatwassers, maar ook om grote producten voor bijvoorbeeld keuken en tuin. De bezorging wordt uitgevoerd door twee medewerkers die bij de klant ook de aansluiting van de machine verzorgen.

 

Forse marktgroei

Coolblue groeit al enkele jaren harder dan de markt: vorig jaar kwam de webwinkel uit op een omzet van 555 miljoen euro, 54% meer dan in 2014. Ook in 2013 (48%) en 2012 (48%) was de marktgroei fors. Coolblue verwacht in 2018 een miljard euro omzet te behalen. De groei komt uit de toename van bestellingen van bestaande klanten en van nieuwe klanten en opening van nieuwe winkels.

 

Coolblue is momenteel actief met ruim 350 webshops en zeven fysieke winkels: vijf in Nederland en twee vestigingen in Belgie. Hier komen dit jaar twee winkels bij, waarschijnlijk in in Hasselt en Leuven. Coolblue levert onder meer huishoudelijke apparaten, keukenapparatuur, benodigdheden voor tuinonderhoud en klussen, fitnessapparaten en kantoorartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Back to top