Coolblue breidt eigen bezorging uit | RetailDetail

Coolblue breidt eigen bezorging uit

Coolblue breidt eigen bezorging uit

Webshopketen Coolblue gaat vanuit eigen nieuwe hubs bij Oostzaan en Delfgauw binnenkort zelf grote producten in Noord- en Zuid-Holland bezorgen. Begin mei opent de webwinkel een derde logistieke hub bij Utrecht.

Eerste eigen hubs

Het zijn de eerste eigen logistieke locaties van Coolblue buiten de distributiecentra in Capelle aan den IJssel en Tilburg. De winkelformule wil met de nieuwe dienst CoolblueBezorgt eind dit jaar al het witgoed gaan bezorgen in bijna heel Nederland. De webwinkel begon in februari met deze service vanuit het distributiekantoor in Tilburg.

 

Het gaat niet alleen om bezorging van witgoed zoals wasmachines, drogers, koelkasten, vriezers en vaatwassers, maar ook om grote producten voor bijvoorbeeld keuken en tuin. De bezorging wordt uitgevoerd door twee medewerkers die bij de klant ook de aansluiting van de machine verzorgen.

 

Forse marktgroei

Coolblue groeit al enkele jaren harder dan de markt: vorig jaar kwam de webwinkel uit op een omzet van 555 miljoen euro, 54% meer dan in 2014. Ook in 2013 (48%) en 2012 (48%) was de marktgroei fors. Coolblue verwacht in 2018 een miljard euro omzet te behalen. De groei komt uit de toename van bestellingen van bestaande klanten en van nieuwe klanten en opening van nieuwe winkels.

 

Coolblue is momenteel actief met ruim 350 webshops en zeven fysieke winkels: vijf in Nederland en twee vestigingen in Belgie. Hier komen dit jaar twee winkels bij, waarschijnlijk in in Hasselt en Leuven. Coolblue levert onder meer huishoudelijke apparaten, keukenapparatuur, benodigdheden voor tuinonderhoud en klussen, fitnessapparaten en kantoorartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.