Coolblue breidt eigen bezorging uit

Coolblue breidt eigen bezorging uit

Webshopketen Coolblue gaat vanuit eigen nieuwe hubs bij Oostzaan en Delfgauw binnenkort zelf grote producten in Noord- en Zuid-Holland bezorgen. Begin mei opent de webwinkel een derde logistieke hub bij Utrecht.

Eerste eigen hubs

Het zijn de eerste eigen logistieke locaties van Coolblue buiten de distributiecentra in Capelle aan den IJssel en Tilburg. De winkelformule wil met de nieuwe dienst CoolblueBezorgt eind dit jaar al het witgoed gaan bezorgen in bijna heel Nederland. De webwinkel begon in februari met deze service vanuit het distributiekantoor in Tilburg.

 

Het gaat niet alleen om bezorging van witgoed zoals wasmachines, drogers, koelkasten, vriezers en vaatwassers, maar ook om grote producten voor bijvoorbeeld keuken en tuin. De bezorging wordt uitgevoerd door twee medewerkers die bij de klant ook de aansluiting van de machine verzorgen.

 

Forse marktgroei

Coolblue groeit al enkele jaren harder dan de markt: vorig jaar kwam de webwinkel uit op een omzet van 555 miljoen euro, 54% meer dan in 2014. Ook in 2013 (48%) en 2012 (48%) was de marktgroei fors. Coolblue verwacht in 2018 een miljard euro omzet te behalen. De groei komt uit de toename van bestellingen van bestaande klanten en van nieuwe klanten en opening van nieuwe winkels.

 

Coolblue is momenteel actief met ruim 350 webshops en zeven fysieke winkels: vijf in Nederland en twee vestigingen in Belgie. Hier komen dit jaar twee winkels bij, waarschijnlijk in in Hasselt en Leuven. Coolblue levert onder meer huishoudelijke apparaten, keukenapparatuur, benodigdheden voor tuinonderhoud en klussen, fitnessapparaten en kantoorartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top