Dag van de klant en Sunday shopday worden Weekend van de klant

Dag van de klant en Sunday shopday worden Weekend van de klant

UNIZO, Comeos en UCM hebben besloten om de verschillende concepten van Dag van de klant en Sunday Shopday om te vormen tot het overkoepelende Weekend van de klant, dat vanaf nu elk jaar zal worden georganiseerd.

Klant bedanken

Het Weekend van de klant zal telkens in het eerste weekend van oktober worden georganiseerd, in Vlaanderen door UNIZO en Comeos, terwijl in Wallonië UCM samen met Comeos de kar zal trekken. In Brussel werken de drie partijen samen. Tijdens die weekends zullen handelaars verschillende activiteiten organiseren om hun klanten te bedanen. “Het is dankzij hen dat we nu naar de toekomst kunnen kijken en positieve projecten als het Weekend van de Klant kunnen organiseren”, zegt Karel Van Eetvelt, gedelegeerd bestuurder van UNIZO.

 

Voor de eerste editie zijn Bancontact en Worldline de hoofdpartners. “Consumenten betalen vandaag meer en meer met de kaart. Tijdens het Weekend van de Klant willen we ook onze klanten, de handelaren zelf, extra verwennen. En daarom biedt Worldline het hele weekend lang al zijn klanten gratis Bancontact-transacties tot en met 5 euro aan”, zegt Eric Spapens, directeur marketing van Worldline.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top