DCM kiest voor e-commerce | RetailDetail

DCM kiest voor e-commerce

DCM kiest voor e-commerce
DCM

DCM uit Grobbendonk, dat organische meststoffen en veevoederconcentraten produceert, gaat volgend jaar zijn eerste stappen zetten op vlak van e-commerce. Dat wil niet zeggen dat ze de handelaars willen overslaan, aldus afgevaardigd bestuurder Tom De Ceuster.

“Partner van de vakhandel”

Omdat DCM werkt met producten die niet zo eenvoudig verzonden kunnen worden met de post, en die bovendien verpakt zijn in zakken van 20 kilo, zal het wel steevast blijven samenwerken met lokale tuincentra. “De consument zal rechtstreeks kunnen kopen via het digitaal platform, maar het tuincentrum in de buurt zal altijd betrokken worden bij de aankoop. Wij hebben een heel duidelijk distributiemodel: wij zijn de partner van de vakhandel”, aldus De Ceuster.

 

Vorig jaar ging DCM ook al een samenwerking aan met Biobest uit Westerlo, waarbij de natuurlijke bestrijdingsmiddelen van Biobest onder de naam Naturapy bij gespecialiseerde tuincentra werden verkocht. Een aantal van die producten konden ook al online worden besteld, waarna ze bij de klant thuis geleverd werden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.