De Kringwinkel blijft in opmars

De Kringwinkel blijft in opmars

Ook in 2015 heeft De Kringwinkel zijn opmars weten verder te zetten. De keten kreeg vorig jaar 5,6 miljoen klanten over de vloer, goed voor een stijging van 12% ten opzichte van een jaar eerder.

Doelstelling gehaald

Die klanten kochten gemiddeld 5,017 kilogram aan spullen, waarmee ook de officiële doelstelling van de OVAM werd gehaald. Daarom wordt ook meteen een nieuw doel van zeven kilogram gesteld, dat tegen 2022 moet gehaald worden. Om de nieuwe doelstelling voor 2022 te behalen, wil Vos in de toekomst extra winkels openen en meer samenwerken met bedrijven en partners. “Er valt bovendien nog veel te rapen door samenwerking met gemeentes bijvoorbeeld, door het plaatsen van brengpunten voor textiel op strategische plaatsen, enz….”

 

Dat toont zich ook in de omzet van De Kringwinkel, die met 6% steeg naar 48,16 miljoen euro. “Vorig jaar openden we vier nieuwe winkels. Het verkleinen van de afstand tussen onze winkels en de mensen zorgt ervoor dat ze ons meer goederen brengen, vaker een kijkje komen nemen en effectief tot een aankoop overgaan”, aldus Marleen Vos, algemeen directeur van KOMOSIE, het moederbedrijf van de keten. Daarnaast ziet Vos dat steeds meer mensen hun steentje willen bijdragen aan de zorg voor het milieu.

 

In Vlaanderen werd in 2015 69.550 ton aan producten verzameld door de 128 verkooppunten van De Kringwinkel. Daarvan kreeg 46% of 32.336 ton een tweede leven: een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top