De Kringwinkel blijft in opmars

De Kringwinkel blijft in opmars

Ook in 2015 heeft De Kringwinkel zijn opmars weten verder te zetten. De keten kreeg vorig jaar 5,6 miljoen klanten over de vloer, goed voor een stijging van 12% ten opzichte van een jaar eerder.

Doelstelling gehaald

Die klanten kochten gemiddeld 5,017 kilogram aan spullen, waarmee ook de officiële doelstelling van de OVAM werd gehaald. Daarom wordt ook meteen een nieuw doel van zeven kilogram gesteld, dat tegen 2022 moet gehaald worden. Om de nieuwe doelstelling voor 2022 te behalen, wil Vos in de toekomst extra winkels openen en meer samenwerken met bedrijven en partners. “Er valt bovendien nog veel te rapen door samenwerking met gemeentes bijvoorbeeld, door het plaatsen van brengpunten voor textiel op strategische plaatsen, enz….”

 

Dat toont zich ook in de omzet van De Kringwinkel, die met 6% steeg naar 48,16 miljoen euro. “Vorig jaar openden we vier nieuwe winkels. Het verkleinen van de afstand tussen onze winkels en de mensen zorgt ervoor dat ze ons meer goederen brengen, vaker een kijkje komen nemen en effectief tot een aankoop overgaan”, aldus Marleen Vos, algemeen directeur van KOMOSIE, het moederbedrijf van de keten. Daarnaast ziet Vos dat steeds meer mensen hun steentje willen bijdragen aan de zorg voor het milieu.

 

In Vlaanderen werd in 2015 69.550 ton aan producten verzameld door de 128 verkooppunten van De Kringwinkel. Daarvan kreeg 46% of 32.336 ton een tweede leven: een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

Back to top