De Kringwinkel blijft in opmars | RetailDetail

De Kringwinkel blijft in opmars

De Kringwinkel blijft in opmars

Ook in 2015 heeft De Kringwinkel zijn opmars weten verder te zetten. De keten kreeg vorig jaar 5,6 miljoen klanten over de vloer, goed voor een stijging van 12% ten opzichte van een jaar eerder.

Doelstelling gehaald

Die klanten kochten gemiddeld 5,017 kilogram aan spullen, waarmee ook de officiële doelstelling van de OVAM werd gehaald. Daarom wordt ook meteen een nieuw doel van zeven kilogram gesteld, dat tegen 2022 moet gehaald worden. Om de nieuwe doelstelling voor 2022 te behalen, wil Vos in de toekomst extra winkels openen en meer samenwerken met bedrijven en partners. “Er valt bovendien nog veel te rapen door samenwerking met gemeentes bijvoorbeeld, door het plaatsen van brengpunten voor textiel op strategische plaatsen, enz….”

 

Dat toont zich ook in de omzet van De Kringwinkel, die met 6% steeg naar 48,16 miljoen euro. “Vorig jaar openden we vier nieuwe winkels. Het verkleinen van de afstand tussen onze winkels en de mensen zorgt ervoor dat ze ons meer goederen brengen, vaker een kijkje komen nemen en effectief tot een aankoop overgaan”, aldus Marleen Vos, algemeen directeur van KOMOSIE, het moederbedrijf van de keten. Daarnaast ziet Vos dat steeds meer mensen hun steentje willen bijdragen aan de zorg voor het milieu.

 

In Vlaanderen werd in 2015 69.550 ton aan producten verzameld door de 128 verkooppunten van De Kringwinkel. Daarvan kreeg 46% of 32.336 ton een tweede leven: een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.