Decathlon plant meer dan 40 nieuwe Belgische winkels | RetailDetail

Decathlon plant meer dan 40 nieuwe Belgische winkels

Decathlon plant meer dan 40 nieuwe Belgische winkels

Herman Van Beveren, CEO van Decathlon België, heeft te kennen gegeven dat de sportwinkelketen nog grote plannen heeft in ons land. Zo staan er de komende jaren zeker veertig nieuwe winkels gepland.

1.000 nieuwe werknemers

Daarvan zijn er een dertigtal winkels met een oppervlakte van minstens 4.000 m². Daarnaast moeten er nog eens een vijftiental kleinere Decathlons komen van ongeveer 1.200 m². Om al die winkels te bemannen is Decathlon van plan om ongeveer 1.000 nieuwe werknemers aan te nemen de komende vier à vijf jaar.

 

Dat zegt hij in een interview met de krant Le Soir naar aanleiding van de opening op 22 mei van de nieuwe winkel in Evere, het 23e filiaal in België. Dat is meteen ook één van de grootste vestigingen in Europa, met een oppervlakte van maar liefst 9.000 m². Er staan ook al nieuwe winkels gepland in Charleroi, Doornik, Oostende en Sint-Truiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.