Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature

Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature

Delhaize is de eerste supermarkt die een concept van Benefits of Nature aanbiedt in zijn winkels. Met Cl’Air biedt het een verpakking met zes verschillende groene planten aan, die zo duurzaam mogelijk zijn.

 

Voetafdruk berekenen

Cl’Air zal te vinden zijn bij vijftig winkels van Delhaize en is een eerste proefproject voor Benefits of Nature. Die organisatie wil consumenten voorzien van eerlijke en duurzame planten en wil de duurzaamheid binnen de sierteeltsector bevorderen.

 

Het pakketje planten dat wordt aangeboden bij Delhaize bestaat uit zes planten van VDE Plant, waarbij Benefits of Nature de footprint van de planten heeft berekend, “van plant tot pot en van aquapad tot tray”. Op basis van de resultaten van de test bij Delhaize zal beslist worden hoe de concepten van Benefits of Nature in de toekomst worden uitgerold.

 

“Het moet honderd procent kloppen. Het enthousiasme van alle betrokken partijen, inclusief de betreffende retailer, is volop aanwezig. Nu moeten we afwachten hoe de consument op het concept gaat reageren. Hoe meer planten worden verkocht, hoe beter voor het milieu. Verduurzaming is uiteindelijk het gezamenlijke doel. En als we daarbij ook gewoon geld weten te verdienen, is de proef geslaagd”, zegt Henri Potze, oprichter van de stichting Benefits of Nature.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top