Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature | RetailDetail

Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature

Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature

Delhaize is de eerste supermarkt die een concept van Benefits of Nature aanbiedt in zijn winkels. Met Cl’Air biedt het een verpakking met zes verschillende groene planten aan, die zo duurzaam mogelijk zijn.

 

Voetafdruk berekenen

Cl’Air zal te vinden zijn bij vijftig winkels van Delhaize en is een eerste proefproject voor Benefits of Nature. Die organisatie wil consumenten voorzien van eerlijke en duurzame planten en wil de duurzaamheid binnen de sierteeltsector bevorderen.

 

Het pakketje planten dat wordt aangeboden bij Delhaize bestaat uit zes planten van VDE Plant, waarbij Benefits of Nature de footprint van de planten heeft berekend, “van plant tot pot en van aquapad tot tray”. Op basis van de resultaten van de test bij Delhaize zal beslist worden hoe de concepten van Benefits of Nature in de toekomst worden uitgerold.

 

“Het moet honderd procent kloppen. Het enthousiasme van alle betrokken partijen, inclusief de betreffende retailer, is volop aanwezig. Nu moeten we afwachten hoe de consument op het concept gaat reageren. Hoe meer planten worden verkocht, hoe beter voor het milieu. Verduurzaming is uiteindelijk het gezamenlijke doel. En als we daarbij ook gewoon geld weten te verdienen, is de proef geslaagd”, zegt Henri Potze, oprichter van de stichting Benefits of Nature.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.