Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature | RetailDetail

Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature

Delhaize verkoopt planten van Benefits of Nature

Delhaize is de eerste supermarkt die een concept van Benefits of Nature aanbiedt in zijn winkels. Met Cl’Air biedt het een verpakking met zes verschillende groene planten aan, die zo duurzaam mogelijk zijn.

 

Voetafdruk berekenen

Cl’Air zal te vinden zijn bij vijftig winkels van Delhaize en is een eerste proefproject voor Benefits of Nature. Die organisatie wil consumenten voorzien van eerlijke en duurzame planten en wil de duurzaamheid binnen de sierteeltsector bevorderen.

 

Het pakketje planten dat wordt aangeboden bij Delhaize bestaat uit zes planten van VDE Plant, waarbij Benefits of Nature de footprint van de planten heeft berekend, “van plant tot pot en van aquapad tot tray”. Op basis van de resultaten van de test bij Delhaize zal beslist worden hoe de concepten van Benefits of Nature in de toekomst worden uitgerold.

 

“Het moet honderd procent kloppen. Het enthousiasme van alle betrokken partijen, inclusief de betreffende retailer, is volop aanwezig. Nu moeten we afwachten hoe de consument op het concept gaat reageren. Hoe meer planten worden verkocht, hoe beter voor het milieu. Verduurzaming is uiteindelijk het gezamenlijke doel. En als we daarbij ook gewoon geld weten te verdienen, is de proef geslaagd”, zegt Henri Potze, oprichter van de stichting Benefits of Nature.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top