Distrilog Group neemt Forlog over

Distrilog Group neemt Forlog over

Nadat het begin dit jaar al Speed-Colli overnam, heeft Distrilog Group nu ook expeditiekantoor Forlog/Vegetra gekocht. Meteen haalt de logistieke dienstverlener uit Willebroek expertise inzake expeditie en importbegeleiding in huis.

Focus op 'supply chain' voor DHZ en FMCG

Na de overname van Speed-Colli in januari 2015 is dit al de tweede grote overname voor Distrilog Group dit jaar. "Deze strategische overname was belangrijk op zowel korte als lange termijn", zegt Bryan Beutels, verkoopdirecteur van Distrilog Group.

 

"Ondanks de recente uitbreiding van onze logistieke mogelijkheden hadden we weinig verder groeipotentieel op de huidige locaties. Door het toevoegen van Forlog krijgen we hier ademruimte en kunnen we dus sneller inspelen op vragen uit de markt. Verder heeft Forlog een zelfde focus op DHZ en FMCG, alleen benaderen zij die vanuit een andere hoek, namelijk import/export. Deze nieuwe insteek zal ons toestaan om ook actief te werken op importvolumes en onze klanten verder doorheen de supply chain te helpen. We zien op termijn duidelijke consolidatiemogelijkheden tussen onze bestaande processen en de nieuwe volumes."

 

Distrilog Group uit Willebroek is een logistieke dienstverlener gespecialiseerd in het beheer van de volledige supply chain met een duidelijke focus op chemical consumables en retail (doe-het-zelf, FMCG en droge voeding). Het familiebedrijf telt in ons land 11 logistieke sites, goed voor 395.000m², werkt met zo'n 260 chauffeurs en verwacht voor 2015 een geconsolideerde omzet van 121 miljoen euro.

 

Forlog kende in 2014 een omzet van 25 miljoen euro. Het heeft 80.000 m² aan logistieke ruimte, verspreid over drie sites, alsook een kantoor in Shanghai, van waaruit het een volledige afhandeling 'ex-productie' garandeert voor bedrijven in het Verre Oosten tot bij de eindklant in de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Zeeman weet winst te verdubbelen

12/10/2017

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Back to top