Distrilog Group neemt Forlog over | RetailDetail

Distrilog Group neemt Forlog over

Distrilog Group neemt Forlog over

Nadat het begin dit jaar al Speed-Colli overnam, heeft Distrilog Group nu ook expeditiekantoor Forlog/Vegetra gekocht. Meteen haalt de logistieke dienstverlener uit Willebroek expertise inzake expeditie en importbegeleiding in huis.

Focus op 'supply chain' voor DHZ en FMCG

Na de overname van Speed-Colli in januari 2015 is dit al de tweede grote overname voor Distrilog Group dit jaar. "Deze strategische overname was belangrijk op zowel korte als lange termijn", zegt Bryan Beutels, verkoopdirecteur van Distrilog Group.

 

"Ondanks de recente uitbreiding van onze logistieke mogelijkheden hadden we weinig verder groeipotentieel op de huidige locaties. Door het toevoegen van Forlog krijgen we hier ademruimte en kunnen we dus sneller inspelen op vragen uit de markt. Verder heeft Forlog een zelfde focus op DHZ en FMCG, alleen benaderen zij die vanuit een andere hoek, namelijk import/export. Deze nieuwe insteek zal ons toestaan om ook actief te werken op importvolumes en onze klanten verder doorheen de supply chain te helpen. We zien op termijn duidelijke consolidatiemogelijkheden tussen onze bestaande processen en de nieuwe volumes."

 

Distrilog Group uit Willebroek is een logistieke dienstverlener gespecialiseerd in het beheer van de volledige supply chain met een duidelijke focus op chemical consumables en retail (doe-het-zelf, FMCG en droge voeding). Het familiebedrijf telt in ons land 11 logistieke sites, goed voor 395.000m², werkt met zo'n 260 chauffeurs en verwacht voor 2015 een geconsolideerde omzet van 121 miljoen euro.

 

Forlog kende in 2014 een omzet van 25 miljoen euro. Het heeft 80.000 m² aan logistieke ruimte, verspreid over drie sites, alsook een kantoor in Shanghai, van waaruit het een volledige afhandeling 'ex-productie' garandeert voor bedrijven in het Verre Oosten tot bij de eindklant in de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top