Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed

Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed
Shutterstock

Speelgoedketen Dreamland wil de interesse van kinderen voor wetenschap en technologie aanwakkeren, en daarvoor gaat het in elke winkel een aparte afdeling inrichten waar de focus op wetenschappelijk speelgoed ligt.

Genderneutraal

Momenteel zijn er al vijf winkels waar een aparte afdeling te vinden is met 'STEM'-speelgoed, speelgoed dat draait rond wetenschap, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde. In de andere winkels heeft het speelgoed een speciale sticker gekregen. Vanaf september zullen bijna alle 45 winkels van Dreamland een speciale STEM-afdeling krijgen.

 

“Kinderen komen vandaag steeds vroeger in aanraking met technologie en daar proberen wij op in te spelen”, zegt Silja Decock, de woordvoerder van Dreamlands moederbedrijf Colruyt Group. Daarbij wordt er geen verschil gemaakt tussen jongens en meisjes. “Er zijn geen specifieke aanduidingen voor jongens en meisjes, want we willen beiden warm maken voor wetenschap”, zegt Decock.

 

Dreamland komt waarschijnlijk met de focus op wetenschappelijk speelgoed, om zich te onderscheiden van de concurrentie. De omzet van de keten staat immers onder druk vanwege de zware concurrentie in de sector en de verdere opmars van grote webshops.

 

Ook Dreamland verkoopt steeds meer speelgoed online. Wanneer klanten die bestellingen ophalen bij een Colruyt, wordt die omzet echter toegekend aan die winkel en niet aan de speelgoedketen, wat een vertekend beeld van de omzet geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

"Ook in Vlaanderen plastic zakjes verbieden!"

14/08/2017

Uit een onderzoek van Groen blijkt dat er in België jaarlijks maar liefst 1,1 miljard plastic zakjes worden gebruikt, wat neerkomt op bijna 100 zakjes per persoon. Bovendien brengt het een grote extra kost met zich mee, waar de partij van af wil.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top