Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed | RetailDetail

Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed

Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed
Shutterstock

Speelgoedketen Dreamland wil de interesse van kinderen voor wetenschap en technologie aanwakkeren, en daarvoor gaat het in elke winkel een aparte afdeling inrichten waar de focus op wetenschappelijk speelgoed ligt.

Genderneutraal

Momenteel zijn er al vijf winkels waar een aparte afdeling te vinden is met 'STEM'-speelgoed, speelgoed dat draait rond wetenschap, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde. In de andere winkels heeft het speelgoed een speciale sticker gekregen. Vanaf september zullen bijna alle 45 winkels van Dreamland een speciale STEM-afdeling krijgen.

 

“Kinderen komen vandaag steeds vroeger in aanraking met technologie en daar proberen wij op in te spelen”, zegt Silja Decock, de woordvoerder van Dreamlands moederbedrijf Colruyt Group. Daarbij wordt er geen verschil gemaakt tussen jongens en meisjes. “Er zijn geen specifieke aanduidingen voor jongens en meisjes, want we willen beiden warm maken voor wetenschap”, zegt Decock.

 

Dreamland komt waarschijnlijk met de focus op wetenschappelijk speelgoed, om zich te onderscheiden van de concurrentie. De omzet van de keten staat immers onder druk vanwege de zware concurrentie in de sector en de verdere opmars van grote webshops.

 

Ook Dreamland verkoopt steeds meer speelgoed online. Wanneer klanten die bestellingen ophalen bij een Colruyt, wordt die omzet echter toegekend aan die winkel en niet aan de speelgoedketen, wat een vertekend beeld van de omzet geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.