Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed

Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed
Shutterstock

Speelgoedketen Dreamland wil de interesse van kinderen voor wetenschap en technologie aanwakkeren, en daarvoor gaat het in elke winkel een aparte afdeling inrichten waar de focus op wetenschappelijk speelgoed ligt.

Genderneutraal

Momenteel zijn er al vijf winkels waar een aparte afdeling te vinden is met 'STEM'-speelgoed, speelgoed dat draait rond wetenschap, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde. In de andere winkels heeft het speelgoed een speciale sticker gekregen. Vanaf september zullen bijna alle 45 winkels van Dreamland een speciale STEM-afdeling krijgen.

 

“Kinderen komen vandaag steeds vroeger in aanraking met technologie en daar proberen wij op in te spelen”, zegt Silja Decock, de woordvoerder van Dreamlands moederbedrijf Colruyt Group. Daarbij wordt er geen verschil gemaakt tussen jongens en meisjes. “Er zijn geen specifieke aanduidingen voor jongens en meisjes, want we willen beiden warm maken voor wetenschap”, zegt Decock.

 

Dreamland komt waarschijnlijk met de focus op wetenschappelijk speelgoed, om zich te onderscheiden van de concurrentie. De omzet van de keten staat immers onder druk vanwege de zware concurrentie in de sector en de verdere opmars van grote webshops.

 

Ook Dreamland verkoopt steeds meer speelgoed online. Wanneer klanten die bestellingen ophalen bij een Colruyt, wordt die omzet echter toegekend aan die winkel en niet aan de speelgoedketen, wat een vertekend beeld van de omzet geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Back to top