Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed

Dreamland geeft extra aandacht aan wetenschappelijk speelgoed
Shutterstock

Speelgoedketen Dreamland wil de interesse van kinderen voor wetenschap en technologie aanwakkeren, en daarvoor gaat het in elke winkel een aparte afdeling inrichten waar de focus op wetenschappelijk speelgoed ligt.

Genderneutraal

Momenteel zijn er al vijf winkels waar een aparte afdeling te vinden is met 'STEM'-speelgoed, speelgoed dat draait rond wetenschap, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde. In de andere winkels heeft het speelgoed een speciale sticker gekregen. Vanaf september zullen bijna alle 45 winkels van Dreamland een speciale STEM-afdeling krijgen.

 

“Kinderen komen vandaag steeds vroeger in aanraking met technologie en daar proberen wij op in te spelen”, zegt Silja Decock, de woordvoerder van Dreamlands moederbedrijf Colruyt Group. Daarbij wordt er geen verschil gemaakt tussen jongens en meisjes. “Er zijn geen specifieke aanduidingen voor jongens en meisjes, want we willen beiden warm maken voor wetenschap”, zegt Decock.

 

Dreamland komt waarschijnlijk met de focus op wetenschappelijk speelgoed, om zich te onderscheiden van de concurrentie. De omzet van de keten staat immers onder druk vanwege de zware concurrentie in de sector en de verdere opmars van grote webshops.

 

Ook Dreamland verkoopt steeds meer speelgoed online. Wanneer klanten die bestellingen ophalen bij een Colruyt, wordt die omzet echter toegekend aan die winkel en niet aan de speelgoedketen, wat een vertekend beeld van de omzet geeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top