Duitse keten gaat eilanden verkopen | RetailDetail

Duitse keten gaat eilanden verkopen

Duitse keten gaat eilanden verkopen

De Duitse winkelketen Tchibo, vooral bekend van zijn koffie, gaat zeven eilanden verkopen. Het bedrijf werkt daarvoor samen met het makelaarsbedrijf Vladi Private Island, dat enkele bekende sterren onder zijn klanten heeft.

Korting op makelaar

De eilanden bevinden zich in Canada, Ierland en Frans-Polynesië en variëren in prijs van 60.000 tot 999.000 euro. Het duurste eiland heeft een oppervlakte van 120.000 m² en bevindt zich in het atol van Raiatea in Frans-Polynesië. Klanten van Tchibo krijgen bovendien een korting van 20 procent op de commissie van de makelaar.

 

"Onze klanten rekenen erop dat ze door ons assortiment verrast worden en met de verkoop van eilanden lukt dat ons zeker. Als eerste partij maken wij deze voor een breder publiek toegankelijk, uniek in Duitsland", aldus een woordvoerder van Tchibo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top