Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje | RetailDetail

Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

De Duitse supermarktketen EDEKA heeft voor de kerstperiode een opvallend reclamefilmpje gelanceerd. Daarin is te zien hoe een man jaar na jaar op zijn eentje Kerstmis moet vieren. Op sociale media is er alvast heel wat te doen rond de spot.

#heimkommen

Na jaren alleen gevierd te hebben, gaat de oude man over tot een drastische daad: hij laat zijn kinderen geloven dat hij is overleden. Het is volgens hem de enige manier om ze allemaal op één plek samen te krijgen.


Op sociale media is er een felle discussie ontstaan rond het filmpje. Sommige mensen vinden het mooi dat EDEKA zo probeert om iedereen bewust te maken van ouderen of eenzame mensen die alleen zijn tijdens de eindejaarperiode. Anderen zijn dan weer van mening dat EDEKA net dat stapje te ver gaat.


EDEKA heeft ook nog een wedstrijd gelanceerd op de Twitter ronde de hashtag #heimkommen (thuiskomen). Deelnemers kunnen waardebonnen winnen van EDEKA door een foto te posten die hen verbindt met Kerstmis.


EDEKA heeft trouwens al een geschiedenis met opvallende reclames, waarbij het ook al enkele malen gebruik maakte van populaire Duitse nummers om de keten onder de aandacht te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.