Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

De Duitse supermarktketen EDEKA heeft voor de kerstperiode een opvallend reclamefilmpje gelanceerd. Daarin is te zien hoe een man jaar na jaar op zijn eentje Kerstmis moet vieren. Op sociale media is er alvast heel wat te doen rond de spot.

#heimkommen

Na jaren alleen gevierd te hebben, gaat de oude man over tot een drastische daad: hij laat zijn kinderen geloven dat hij is overleden. Het is volgens hem de enige manier om ze allemaal op één plek samen te krijgen.


Op sociale media is er een felle discussie ontstaan rond het filmpje. Sommige mensen vinden het mooi dat EDEKA zo probeert om iedereen bewust te maken van ouderen of eenzame mensen die alleen zijn tijdens de eindejaarperiode. Anderen zijn dan weer van mening dat EDEKA net dat stapje te ver gaat.


EDEKA heeft ook nog een wedstrijd gelanceerd op de Twitter ronde de hashtag #heimkommen (thuiskomen). Deelnemers kunnen waardebonnen winnen van EDEKA door een foto te posten die hen verbindt met Kerstmis.


EDEKA heeft trouwens al een geschiedenis met opvallende reclames, waarbij het ook al enkele malen gebruik maakte van populaire Duitse nummers om de keten onder de aandacht te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top