Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

De Duitse supermarktketen EDEKA heeft voor de kerstperiode een opvallend reclamefilmpje gelanceerd. Daarin is te zien hoe een man jaar na jaar op zijn eentje Kerstmis moet vieren. Op sociale media is er alvast heel wat te doen rond de spot.

#heimkommen

Na jaren alleen gevierd te hebben, gaat de oude man over tot een drastische daad: hij laat zijn kinderen geloven dat hij is overleden. Het is volgens hem de enige manier om ze allemaal op één plek samen te krijgen.


Op sociale media is er een felle discussie ontstaan rond het filmpje. Sommige mensen vinden het mooi dat EDEKA zo probeert om iedereen bewust te maken van ouderen of eenzame mensen die alleen zijn tijdens de eindejaarperiode. Anderen zijn dan weer van mening dat EDEKA net dat stapje te ver gaat.


EDEKA heeft ook nog een wedstrijd gelanceerd op de Twitter ronde de hashtag #heimkommen (thuiskomen). Deelnemers kunnen waardebonnen winnen van EDEKA door een foto te posten die hen verbindt met Kerstmis.


EDEKA heeft trouwens al een geschiedenis met opvallende reclames, waarbij het ook al enkele malen gebruik maakte van populaire Duitse nummers om de keten onder de aandacht te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top