Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

Duitse supermarkt EDEKA komt met opvallend reclamefilmpje

De Duitse supermarktketen EDEKA heeft voor de kerstperiode een opvallend reclamefilmpje gelanceerd. Daarin is te zien hoe een man jaar na jaar op zijn eentje Kerstmis moet vieren. Op sociale media is er alvast heel wat te doen rond de spot.

#heimkommen

Na jaren alleen gevierd te hebben, gaat de oude man over tot een drastische daad: hij laat zijn kinderen geloven dat hij is overleden. Het is volgens hem de enige manier om ze allemaal op één plek samen te krijgen.


Op sociale media is er een felle discussie ontstaan rond het filmpje. Sommige mensen vinden het mooi dat EDEKA zo probeert om iedereen bewust te maken van ouderen of eenzame mensen die alleen zijn tijdens de eindejaarperiode. Anderen zijn dan weer van mening dat EDEKA net dat stapje te ver gaat.


EDEKA heeft ook nog een wedstrijd gelanceerd op de Twitter ronde de hashtag #heimkommen (thuiskomen). Deelnemers kunnen waardebonnen winnen van EDEKA door een foto te posten die hen verbindt met Kerstmis.


EDEKA heeft trouwens al een geschiedenis met opvallende reclames, waarbij het ook al enkele malen gebruik maakte van populaire Duitse nummers om de keten onder de aandacht te brengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top