E-commercemanager Van Nieuwenhuijzen verlaat Hema

E-commercemanager Van Nieuwenhuijzen verlaat Hema

Boudewijn van Nieuwenhuijzen, e-commercemanager bij Hema, verlaat per direct het bedrijf. Hij stelde zijn ontslag een half jaar geleden al te hebben ingediend: sindsdien was hij bezig met de zoektocht naar en de opleiding van zijn nog onbekende opvolger.

Online naar de winkelvloer

Van Nieuwenhuijzen kwam vijf jaar geleden terecht bij Hema als divisiemanager Food&horeca. De voorbije drieënhalf jaar was hij aan de slag in zijn huidige functie. "We hadden een route uitgestippeld voor drie à vier jaar en die is afgelegd. Nu liggen er plannen voor de komende vijf jaar en is het voor mij tijd voor een volgende stap", zegt hij over zijn vertrek aan Twinkle.

 

Als e-commercemanager was hij bij Hema verantwoordelijk voor het overbrengen van het onlinesegment naar de winkelvloer. Zo wilde hij het volledige assortiment van de keten bij elke winkel beschikbaar maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top