Edegem organiseert tweede verwennocturne

Edegem organiseert tweede verwennocturne

Op 28 april organiseerde de gemeente Edegem een tweede 'verwennocturne', waarbij achttien handelszaken uitzonderlijk geopend waren tot 21u. Daarnaast is Edegem één van de vier gemeenten die deelneemt aan het project Bedrijvige Kern van Unizo.

Actieplan opstellen

Met de verwennocturne wil het lokale bestuur de drempel om ergens binnen te stappen verlagen en het hoopt zo dat consumenten ook zaken waar ze normaal niet komen een kans willen geven. Verschillende winkels bieden tijdens de verwennocturne workshops, proevertjes, kortingen of geschenken aan.

 

Daarnaast is Edegem uitgekozen door Unizo als één van de vier pilootgemeenten die deelnemen aan het project Bedrijvige Kern. Dat project moet gemeentebesturen ondersteunen bij het ontwikkelen van een kernversterkend beleid. "Tegen volgend jaar moeten we in samenwerking met de gemeente een handleiding hebben met maatregelen en aanbevelingen voor de handelaars in Edegem", zegt Unizo Edegem aan HLN. Daarbij zal geluisterd worden naar de verschillende handelaars in Edegem, waarna het actieplan opgesteld wordt.

 

“We willen af van Edegem als doorrijgemeente. De mensen moeten komen winkelen bij ons. Ook het parkeerbeleid zal bijvoorbeeld besproken worden", vertellen Nancy Cool en Yves Coquilhat van Unizo Edegem en de Adviesraad Lokale Economie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top