Een begeleide uitstap door de toekomst | RetailDetail

Een begeleide uitstap door de toekomst

Een begeleide uitstap door de toekomst

Weet u ook graag wat de toekomst brengt? Dan kunt u zich inschrijven voor ‘Futures’, het voorprogramma van het RetailDetail Congress op 28 april. Herman Konings, Joeri Van den Bergh en Tom Palmaerts geven er hun toekomstvisie. U krijgt er hun boek gratis bij.

 

Turen naar onzekere tijden

De drie trendwatchers leiden u tijdens het voorprogramma door hun nieuwe trilogie ‘Futures – Turen naar onzekere tijden’.

 

Konings verkent de nabije toekomst van handel (retail), wandel (mobiliteit) en warmte (gastheerschappij) met nauwelijks opgemerkte 'wendingen' als altruvatie, de bypass-economie, dividualisering, fygitale ruimten en de vlakke leeftijd.

 

Van den Bergh toont aan hoe de Generaties Y en Z meer dan ooit behoefte hebben aan échte Face Time. Sociale media maken ons niet minder eenzaam. Generatie Y is op zoek naar echte soulmates of 'bondgenoten', zowel in het leven als in merken en producten.

 

Tom Palmaerts gaat ten slotte op zoek naar onvermoede trillingen. Dat zijn ideeën die nog niet helemaal duidelijk zijn, maar die de potentie hebben om bestaande systemen te veranderen. Concepten die bij sommigen verblindende weerstand oproepen, maar die voor anderen juist de vonk zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

 

Snel inschrijven

Het voorprogramma ‘Futures’ vangt aan om 14.30u en duurt anderhalf uur. Nadien kunt u naadloos aansluiten bij het hoofdprogramma.

 

Let wel: het aantal plaatsen is beperkt. Snel inschrijven is dus de boodschap. Wie tijdig is aangemeld, ontvangt na afloop ook het bijhorende boek van de drie trendwatchers.

 

Meer info en inschrijvingen: http://www.retaildetail.be/nl/events/RetailDetailCongress2016

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.