Een begeleide uitstap door de toekomst | RetailDetail

Een begeleide uitstap door de toekomst

Een begeleide uitstap door de toekomst

Weet u ook graag wat de toekomst brengt? Dan kunt u zich inschrijven voor ‘Futures’, het voorprogramma van het RetailDetail Congress op 28 april. Herman Konings, Joeri Van den Bergh en Tom Palmaerts geven er hun toekomstvisie. U krijgt er hun boek gratis bij.

 

Turen naar onzekere tijden

De drie trendwatchers leiden u tijdens het voorprogramma door hun nieuwe trilogie ‘Futures – Turen naar onzekere tijden’.

 

Konings verkent de nabije toekomst van handel (retail), wandel (mobiliteit) en warmte (gastheerschappij) met nauwelijks opgemerkte 'wendingen' als altruvatie, de bypass-economie, dividualisering, fygitale ruimten en de vlakke leeftijd.

 

Van den Bergh toont aan hoe de Generaties Y en Z meer dan ooit behoefte hebben aan échte Face Time. Sociale media maken ons niet minder eenzaam. Generatie Y is op zoek naar echte soulmates of 'bondgenoten', zowel in het leven als in merken en producten.

 

Tom Palmaerts gaat ten slotte op zoek naar onvermoede trillingen. Dat zijn ideeën die nog niet helemaal duidelijk zijn, maar die de potentie hebben om bestaande systemen te veranderen. Concepten die bij sommigen verblindende weerstand oproepen, maar die voor anderen juist de vonk zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan.

 

Snel inschrijven

Het voorprogramma ‘Futures’ vangt aan om 14.30u en duurt anderhalf uur. Nadien kunt u naadloos aansluiten bij het hoofdprogramma.

 

Let wel: het aantal plaatsen is beperkt. Snel inschrijven is dus de boodschap. Wie tijdig is aangemeld, ontvangt na afloop ook het bijhorende boek van de drie trendwatchers.

 

Meer info en inschrijvingen: http://www.retaildetail.be/nl/events/RetailDetailCongress2016

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top