Eerste nieuwe Belgische Marks & Spencer trekt massa volk | RetailDetail

Eerste nieuwe Belgische Marks & Spencer trekt massa volk

Eerste nieuwe Belgische Marks & Spencer trekt massa volk

De opening van de eerste nieuwe vestiging van de Britse winkelketen Marks & Spencer in Brussel heeft flink wat volk getrokken. De opening markeert de terugkeer van de keten in België na een afwezigheid van 14 jaar.

Terugkeer na 14 jaar

Vanaf 10u stonden er klanten aan te schuiven aan de deuren in de Gulden Vlieslaan in Brussel, terwijl de winkel pas om 12u de deuren zou openen. De winkel is 5.000 m² groot, verspreid over drie verdiepingen, en herbergt onder andere een bakkerij, een café, een uitgebreide kledingcollectie, voeding en woonartikelen.

 

Marks & Spencer was tot 2001 al te vinden in België, maar sloot toen alle winkels op het Europese vasteland nadat het in financiële problemen kwam. Er werd toen besloten om de focus volledig op de winkels in het Verenigd Koninkrijk te leggen.

 

Sindsdien werkt het Britse instituut traag aan een terugkeer. Er werden al meerdere winkels geopend in Europa en sinds 2012 kon de Belgische consument al terug online bestellen bij Marks & Spencer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.