Eerste pan-Europese TCG Retail Summit was succes

Eerste pan-Europese TCG Retail Summit was succes

Met meer dan 150 belangrijke kaderleden uit 20 Europese landen kan de eerste pan-Europese TCG Retail Summit als een groot succes bestempeld worden.

Naar de toekomst kijken

Gedurende twee dagen kwamen internationale experts en topmanagers samen in Berlijn om over de huidige retailomstandigheden, aankomende tendensen en mogelijke uitdagingen te praten. Managers van Euronics, Amazon, Dixons en andere konden ideeën uitwisselen met mensen van Samsung, Sony, Panasonic en meer om zo te leren van andermans ervaringen.

 

De deelnemers moesten ook stemmen op belangrijke thema's over de toekomst van de industrie, waaruit blijkt dat meer dan 80 % optimistisch ingesteld is over de verkoopscijfers van het komende jaar, maar bijna twee derde denkt dat het nog meer dan twee jaar zal duren voor de markt hersteld is.

 

De helft is wel wat minder positief ingesteld over de toekomst van fysieke winkels, maar hoopt dat dat gegeven winkeliers echter zal dwingen om nieuwe winkelervaringen uit te bouwen in de winkels zelf.

 

"De feedback die we na het evenement hebben gekregen, is enorm positief geweest. Meer dan 90 % van de aanwezigen heeft gezegd dat het (zeer) waarschijnlijk was dat ze bij een tweede conferentie volgend jaar weer aanwezig zouden zijn", laat Chris Buecker, oprichter van de Europese TCG Retail Summit, weten. Hij voegde er ook meteen aan toe dat die tweede editie eind april 2015 zou plaatsvinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top