Eerste pan-Europese TCG Retail Summit was succes | RetailDetail

Eerste pan-Europese TCG Retail Summit was succes

Eerste pan-Europese TCG Retail Summit was succes

Met meer dan 150 belangrijke kaderleden uit 20 Europese landen kan de eerste pan-Europese TCG Retail Summit als een groot succes bestempeld worden.

Naar de toekomst kijken

Gedurende twee dagen kwamen internationale experts en topmanagers samen in Berlijn om over de huidige retailomstandigheden, aankomende tendensen en mogelijke uitdagingen te praten. Managers van Euronics, Amazon, Dixons en andere konden ideeën uitwisselen met mensen van Samsung, Sony, Panasonic en meer om zo te leren van andermans ervaringen.

 

De deelnemers moesten ook stemmen op belangrijke thema's over de toekomst van de industrie, waaruit blijkt dat meer dan 80 % optimistisch ingesteld is over de verkoopscijfers van het komende jaar, maar bijna twee derde denkt dat het nog meer dan twee jaar zal duren voor de markt hersteld is.

 

De helft is wel wat minder positief ingesteld over de toekomst van fysieke winkels, maar hoopt dat dat gegeven winkeliers echter zal dwingen om nieuwe winkelervaringen uit te bouwen in de winkels zelf.

 

"De feedback die we na het evenement hebben gekregen, is enorm positief geweest. Meer dan 90 % van de aanwezigen heeft gezegd dat het (zeer) waarschijnlijk was dat ze bij een tweede conferentie volgend jaar weer aanwezig zouden zijn", laat Chris Buecker, oprichter van de Europese TCG Retail Summit, weten. Hij voegde er ook meteen aan toe dat die tweede editie eind april 2015 zou plaatsvinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.