Eerste Sunday Shopday een succes

Eerste Sunday Shopday een succes

De eerste Sunday Shopday is een succes geworden: meer dan 4000 handelaars namen deel aan de poging om deze zondagsopening (een samenwerking tussen Comeos, handelaars en lokale overheden) te doen slagen.

53% meer elektronische betalingen

Met de Sunday Shopday wil handelsfederatie Comeos er voor zorgen dat één van de zes wettelijke zondagsopeningen in België extra aandacht krijgt. Daarvoor probeerde ze zoveel mogelijk handelaars te overtuigen om niet enkel open te zijn op die dag, maar om ook extra evenementen te organiseren.

 

Vergeleken met de cijfers van het eerste weekend van oktober in 2013 en het vorige weekend (toen de winkels enkel zaterdag open waren), dan komt Comeos tot de conclusie dat er op zondag een extra verkoop van 25 procent was. Bij het sluiten van de winkels waren er 53 procent meer elektronische betalingen geweest dan in een doorsnee weekend.
De volgende Sunday Shopday zal georganiseerd worden op 4 oktober 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top