Eerste Sunday Shopday een succes | RetailDetail

Eerste Sunday Shopday een succes

Eerste Sunday Shopday een succes

De eerste Sunday Shopday is een succes geworden: meer dan 4000 handelaars namen deel aan de poging om deze zondagsopening (een samenwerking tussen Comeos, handelaars en lokale overheden) te doen slagen.

53% meer elektronische betalingen

Met de Sunday Shopday wil handelsfederatie Comeos er voor zorgen dat één van de zes wettelijke zondagsopeningen in België extra aandacht krijgt. Daarvoor probeerde ze zoveel mogelijk handelaars te overtuigen om niet enkel open te zijn op die dag, maar om ook extra evenementen te organiseren.

 

Vergeleken met de cijfers van het eerste weekend van oktober in 2013 en het vorige weekend (toen de winkels enkel zaterdag open waren), dan komt Comeos tot de conclusie dat er op zondag een extra verkoop van 25 procent was. Bij het sluiten van de winkels waren er 53 procent meer elektronische betalingen geweest dan in een doorsnee weekend.
De volgende Sunday Shopday zal georganiseerd worden op 4 oktober 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.