Eerste Sunday Shopday een succes

Eerste Sunday Shopday een succes

De eerste Sunday Shopday is een succes geworden: meer dan 4000 handelaars namen deel aan de poging om deze zondagsopening (een samenwerking tussen Comeos, handelaars en lokale overheden) te doen slagen.

53% meer elektronische betalingen

Met de Sunday Shopday wil handelsfederatie Comeos er voor zorgen dat één van de zes wettelijke zondagsopeningen in België extra aandacht krijgt. Daarvoor probeerde ze zoveel mogelijk handelaars te overtuigen om niet enkel open te zijn op die dag, maar om ook extra evenementen te organiseren.

 

Vergeleken met de cijfers van het eerste weekend van oktober in 2013 en het vorige weekend (toen de winkels enkel zaterdag open waren), dan komt Comeos tot de conclusie dat er op zondag een extra verkoop van 25 procent was. Bij het sluiten van de winkels waren er 53 procent meer elektronische betalingen geweest dan in een doorsnee weekend.
De volgende Sunday Shopday zal georganiseerd worden op 4 oktober 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top