Essenza lanceert nieuw concept

Essenza lanceert nieuw concept

Op 11 september opent in Kuurne het eerste filiaal van Essenza volgens een nieuw concept, dat werd ontwikkeld nadat Essenza meer dan een jaar geleden werd overgenomen door NBTY Europe.

Expansie van 80 naar 120 filialen

Het nieuwe concept richt zich op een lifestyle-ervaring en wil een 'unieke en ontspannen sfeer' creëren voor de klanten. "Zelf ben ik heel verheugd met deze Belgische uitbreiding en daarom zal ik ook officieel de winkel openen", zegt Peter Aldis, CEO van NBTY Europe.

 

Essenza werd vorig jaar overgenomen door NBTY Europa, dat ook eigenaar is van de winkels van Holland & Barrett, GNC en Nature's Way in het Verenigd Koninkrijk en de filialen van De Tuinen in Nederland. Bij de overname werd de ambitie uitgesproken om het aantal filialen van Essenza uit te breiden van 80 naar 120 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top