Essenza lanceert nieuw concept

Essenza lanceert nieuw concept

Op 11 september opent in Kuurne het eerste filiaal van Essenza volgens een nieuw concept, dat werd ontwikkeld nadat Essenza meer dan een jaar geleden werd overgenomen door NBTY Europe.

Expansie van 80 naar 120 filialen

Het nieuwe concept richt zich op een lifestyle-ervaring en wil een 'unieke en ontspannen sfeer' creëren voor de klanten. "Zelf ben ik heel verheugd met deze Belgische uitbreiding en daarom zal ik ook officieel de winkel openen", zegt Peter Aldis, CEO van NBTY Europe.

 

Essenza werd vorig jaar overgenomen door NBTY Europa, dat ook eigenaar is van de winkels van Holland & Barrett, GNC en Nature's Way in het Verenigd Koninkrijk en de filialen van De Tuinen in Nederland. Bij de overname werd de ambitie uitgesproken om het aantal filialen van Essenza uit te breiden van 80 naar 120 vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top