Familie Moulin breidt aandeel Carrefour uit

Familie Moulin breidt aandeel Carrefour uit

De familie Moulin heeft te kennen gegeven dat ze voortaan meer dan tien procent van het kapitaal van warenhuisketen Carrefour in handen heeft en sluit niet uit dat ze in de toekomst nog meer aandelen aankoopt.

Oprichters Galeries Lafayette

Via de groep Motier beheert de familie Moulin Galfa, dat momenteel 10,06 procent van Carrefour in handen heeft (ten opzichte van 9,5 procent eind 2014). De familie stelt in een persbericht dat ook een eventuele verdere aankoop niet betekent dat de familie plannen heeft om de controle binnen Carrefour over te nemen. Wel hebben de Moulins als grootste aandeelhouder twee zitjes in de raad van bestuur van Carrefour.

 

In hun naam zetelen Patricia Lemoine en Philippe Houze, de dochter en zoon van Ginette Moulin. Zij is op haar beurt de kleindochter van de oprichter van Galeries Lafayette, een winkelketen die nog steeds in handen is van de familie Moulin. De familie zegt dat het ook de volledige steun geeft aan huidig Carrefour-CEO Georges Plassat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top