Frans Muller van Delhaize wordt vicevoorzitter Coopernic | RetailDetail

Frans Muller van Delhaize wordt vicevoorzitter Coopernic

Frans Muller van Delhaize wordt vicevoorzitter Coopernic

Frans Muller, de CEO van de Delhaize Groep, is aangeduid als de vicevoorzitter van inkooporganisatie Coopernic. De nieuwe voorzitter van de organisatie is Marco Pedroni van Coop Italia.

Stoelendans

Het mandaat van beide heren geldt voor twee jaar. Ze zullen worden bijgestaan door een vernieuwde raad van bestuur die bestaat uit Maura Latina (algemeen directeur van Coop Italia), Michel Edouard Leclerc (voorzitter van E. Leclerc), Frédéric Le Gall (bestuurslid bij E. Leclerc) en David Vander Scheuren (vicepresident van Delhaize Europa).

 

Delhaize maakt nog maar sinds 1 januari officieel deel uit van de inkoopgroep Coopernic. Tot vorig jaar behoorde het tot AMS, maar die werd te veel beïnvloed door de aanwezigheid van Ahold. Daarom besloot het naar Coopernic te verhuizen, waar net een aantal leden vertrokken - waaronder Colruyt. Dat richtte samen met het Duitse Rewe, het Zwitserse Coop en het Italiaanse Conad, ook allemaal ex-Coopernic, de nieuwe groep CORE op.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.