Fransen nemen licentie op myShopi | RetailDetail

Fransen nemen licentie op myShopi

Fransen nemen licentie op myShopi

De Belgische Distributiedienst (BD) heeft een licentie op de technologie achter de myShopi-applicatie verkocht aan Mediapost International, een onderdeel van La Poste France. Die gaat de toepassing commercialiseren in vier Europese landen.

Export naar Frankrijk

MyShopi is in België een app en website die toelaat om via de smartphone of de tablet waardebonnen te verzamelen, reclamefolders te bekijken en boodschappenlijstjes op te stellen. Die lijstjes kunnen ook worden uitgewisseld tussen smartphones. De app werd inmiddels meer dan 600.000 maal gedownload.

 

De website annex app werd in 2014 opgekocht door Belgische Distributiedienst, de marktleider voor de distributie van ongeadresseerde reclame in België en Italië. Die zag er de mogelijkheid in om een omnichannelverhaal mee uit te bouwen.

 

Nu wil Belgische Distributiedienst de toepassing ook commercialiseren. Ze heeft alvast een akkoord gesloten met de Franse postdiensten. Die wil de technologie achter myShopi gebruiken om een toepassing in vier landen uit te brengen. Als eerste komt het thuisland Frankrijk aan de beurt, onder de naam Quoty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top