Fransen nemen licentie op myShopi | RetailDetail

Fransen nemen licentie op myShopi

Fransen nemen licentie op myShopi

De Belgische Distributiedienst (BD) heeft een licentie op de technologie achter de myShopi-applicatie verkocht aan Mediapost International, een onderdeel van La Poste France. Die gaat de toepassing commercialiseren in vier Europese landen.

Export naar Frankrijk

MyShopi is in België een app en website die toelaat om via de smartphone of de tablet waardebonnen te verzamelen, reclamefolders te bekijken en boodschappenlijstjes op te stellen. Die lijstjes kunnen ook worden uitgewisseld tussen smartphones. De app werd inmiddels meer dan 600.000 maal gedownload.

 

De website annex app werd in 2014 opgekocht door Belgische Distributiedienst, de marktleider voor de distributie van ongeadresseerde reclame in België en Italië. Die zag er de mogelijkheid in om een omnichannelverhaal mee uit te bouwen.

 

Nu wil Belgische Distributiedienst de toepassing ook commercialiseren. Ze heeft alvast een akkoord gesloten met de Franse postdiensten. Die wil de technologie achter myShopi gebruiken om een toepassing in vier landen uit te brengen. Als eerste komt het thuisland Frankrijk aan de beurt, onder de naam Quoty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?