Fransen nemen licentie op myShopi

Fransen nemen licentie op myShopi

De Belgische Distributiedienst (BD) heeft een licentie op de technologie achter de myShopi-applicatie verkocht aan Mediapost International, een onderdeel van La Poste France. Die gaat de toepassing commercialiseren in vier Europese landen.

Export naar Frankrijk

MyShopi is in België een app en website die toelaat om via de smartphone of de tablet waardebonnen te verzamelen, reclamefolders te bekijken en boodschappenlijstjes op te stellen. Die lijstjes kunnen ook worden uitgewisseld tussen smartphones. De app werd inmiddels meer dan 600.000 maal gedownload.

 

De website annex app werd in 2014 opgekocht door Belgische Distributiedienst, de marktleider voor de distributie van ongeadresseerde reclame in België en Italië. Die zag er de mogelijkheid in om een omnichannelverhaal mee uit te bouwen.

 

Nu wil Belgische Distributiedienst de toepassing ook commercialiseren. Ze heeft alvast een akkoord gesloten met de Franse postdiensten. Die wil de technologie achter myShopi gebruiken om een toepassing in vier landen uit te brengen. Als eerste komt het thuisland Frankrijk aan de beurt, onder de naam Quoty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top