Fransen nemen licentie op myShopi

Fransen nemen licentie op myShopi

De Belgische Distributiedienst (BD) heeft een licentie op de technologie achter de myShopi-applicatie verkocht aan Mediapost International, een onderdeel van La Poste France. Die gaat de toepassing commercialiseren in vier Europese landen.

Export naar Frankrijk

MyShopi is in België een app en website die toelaat om via de smartphone of de tablet waardebonnen te verzamelen, reclamefolders te bekijken en boodschappenlijstjes op te stellen. Die lijstjes kunnen ook worden uitgewisseld tussen smartphones. De app werd inmiddels meer dan 600.000 maal gedownload.

 

De website annex app werd in 2014 opgekocht door Belgische Distributiedienst, de marktleider voor de distributie van ongeadresseerde reclame in België en Italië. Die zag er de mogelijkheid in om een omnichannelverhaal mee uit te bouwen.

 

Nu wil Belgische Distributiedienst de toepassing ook commercialiseren. Ze heeft alvast een akkoord gesloten met de Franse postdiensten. Die wil de technologie achter myShopi gebruiken om een toepassing in vier landen uit te brengen. Als eerste komt het thuisland Frankrijk aan de beurt, onder de naam Quoty.

Tags: