Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge | RetailDetail

Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge

Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge

Winkelketen Fun heeft de handdoek opgenomen en heeft deelgenomen aan de ALS Ice Bucket Challenge. Een aantal werknemers van de keten kregen een ijskoud bad, waarna ze enkele collega's uitdaagden hetzelfde te doen.

"Positieve kettingreactie"

De ALS Ice Bucket Challenge gaat als een lopend vuurtje over het internet en nu heeft ook Fun als eerste bedrijf in de Belgische retailsector deelgenomen. Enkele werknemers kregen bijgevolg een emmer ijskoud water over zich heen. Als beloning mochten ze de collega's van drie andere bedrijven uitdagen: dat werden AS Adventure, Decathlon en Coolblue.

 

"Wij bij FUN hebben een hart voor ALS, daarom dragen wij ook graag ons steentje bij voor het goede doel! Daarbij dagen we drie andere retailers uit. Wij zijn de eerste om dit op gang te trekken binnen de retailsector, we hopen dan ook op een positieve kettingreactie!"

 

De ALS Ice Bucket Challenge gaat ten voordele van organisaties die zich inzetten voor de bestrijding van ALS, een zeldzame neurologische ziekte. Wie een uitdaging niet tijdig tot een goed einde brengt, wordt gevraagd om een donatie ten voordele van de strijd tegen ALS te doen. Verschillende grote sterren namen al deel aan de uitdaging en stichtingen hebben gezegd dat ze sinds de start van de Ice Bucket Challenge een veelvoud aan donaties hebben gekregen. Nu probeert dus ook de Belgische retail zijn steentje bij te dragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.