Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge | RetailDetail

Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge

Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge

Winkelketen Fun heeft de handdoek opgenomen en heeft deelgenomen aan de ALS Ice Bucket Challenge. Een aantal werknemers van de keten kregen een ijskoud bad, waarna ze enkele collega's uitdaagden hetzelfde te doen.

"Positieve kettingreactie"

De ALS Ice Bucket Challenge gaat als een lopend vuurtje over het internet en nu heeft ook Fun als eerste bedrijf in de Belgische retailsector deelgenomen. Enkele werknemers kregen bijgevolg een emmer ijskoud water over zich heen. Als beloning mochten ze de collega's van drie andere bedrijven uitdagen: dat werden AS Adventure, Decathlon en Coolblue.

 

"Wij bij FUN hebben een hart voor ALS, daarom dragen wij ook graag ons steentje bij voor het goede doel! Daarbij dagen we drie andere retailers uit. Wij zijn de eerste om dit op gang te trekken binnen de retailsector, we hopen dan ook op een positieve kettingreactie!"

 

De ALS Ice Bucket Challenge gaat ten voordele van organisaties die zich inzetten voor de bestrijding van ALS, een zeldzame neurologische ziekte. Wie een uitdaging niet tijdig tot een goed einde brengt, wordt gevraagd om een donatie ten voordele van de strijd tegen ALS te doen. Verschillende grote sterren namen al deel aan de uitdaging en stichtingen hebben gezegd dat ze sinds de start van de Ice Bucket Challenge een veelvoud aan donaties hebben gekregen. Nu probeert dus ook de Belgische retail zijn steentje bij te dragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?