Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge

Fun daagt andere retailers uit voor Ice Bucket Challenge

Winkelketen Fun heeft de handdoek opgenomen en heeft deelgenomen aan de ALS Ice Bucket Challenge. Een aantal werknemers van de keten kregen een ijskoud bad, waarna ze enkele collega's uitdaagden hetzelfde te doen.

"Positieve kettingreactie"

De ALS Ice Bucket Challenge gaat als een lopend vuurtje over het internet en nu heeft ook Fun als eerste bedrijf in de Belgische retailsector deelgenomen. Enkele werknemers kregen bijgevolg een emmer ijskoud water over zich heen. Als beloning mochten ze de collega's van drie andere bedrijven uitdagen: dat werden AS Adventure, Decathlon en Coolblue.

 

"Wij bij FUN hebben een hart voor ALS, daarom dragen wij ook graag ons steentje bij voor het goede doel! Daarbij dagen we drie andere retailers uit. Wij zijn de eerste om dit op gang te trekken binnen de retailsector, we hopen dan ook op een positieve kettingreactie!"

 

De ALS Ice Bucket Challenge gaat ten voordele van organisaties die zich inzetten voor de bestrijding van ALS, een zeldzame neurologische ziekte. Wie een uitdaging niet tijdig tot een goed einde brengt, wordt gevraagd om een donatie ten voordele van de strijd tegen ALS te doen. Verschillende grote sterren namen al deel aan de uitdaging en stichtingen hebben gezegd dat ze sinds de start van de Ice Bucket Challenge een veelvoud aan donaties hebben gekregen. Nu probeert dus ook de Belgische retail zijn steentje bij te dragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top