Fun lanceert nieuwe website en nieuw winkelconcept | RetailDetail

Fun lanceert nieuwe website en nieuw winkelconcept

Fun lanceert nieuwe website en nieuw winkelconcept

Speelgoedketen Fun heeft in Lokeren een winkel geopend die is ingericht volgens een volledig nieuw concept. Dat gaat samen met een nieuwe baseline: Play, Create, Party. Ook de website werd volledig aangepakt.

Nieuw logo

De nieuwe slagzin gaat ook gepaard met een gloednieuw logo voor Fun. "Fun wordt volwassener, hoewel het Fungehalte prominent aanwezig blijft. Meer nog, Fun wil zijn stempel zetten als familiemerk door verrassend uit de hoek komen in communicatie en aanbod. En daar hoort een logo bij dat tijdloos is, met respect voor het verleden", schrijft de keten in een persbericht.

 

De eerste pilootwinkel van het nieuwe Fun werd ingedeeld in de drie delen van de baseline: play, create en party - al overlappen die drie onderdelen wel op bepaalde plekken. In het centrum van de winkel worden demonstraties gegeven en kunnen producten getest worden. Fun wil zo af van het supermarktgevoel.

 

Ook de website werd onder handen genomen en in een nieuw kleedje gestoken: producten worden er voortaan ook ingedeeld volgens de nieuwe categorieën en er is een insipiratiehoek, waar klanten zich kunnen laten inspireren door het assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.