Fun maakt opnieuw stevig verlies

Fun maakt opnieuw stevig verlies

Speelgoedwinkelketen Fun heeft voor het vierde jaar op rij verlies gemaakt. Toch wordt er voorlopig nog niet gewanhoopt bij de keten, waar sinds kort een nieuw management aan het hoofd staat en een nieuwe strategie is uitgewerkt.

 

Breder assortiment

Het vorige boekjaar haalde Fun een omzet van 68,9 miljoen euro, een daling van een procent ten opzichte van een jaar eerder. Er werd bovendien een verlies geboekt van 3,9 miljoen euro. Het is ondertussen al het vierde jaar op rij dat Fun verlies maakt, in totaal al 16 miljoen euro.

 

Toch heeft Fun nog een positieve blik op de toekomst, dankzij de strategie die wordt uitgestippeld door het nieuwe management. Zo volgde in juni Tony Mettens, die voorheen nog aan de slag was bij Maxi Toys, Jean Paul Descheemaeker op als CEO en maandag gaat Philippe De Moor aan de slag als nieuwe financieel directeur.

 

Zij willen Fun verschuiven van een zuivere speelgoedverkoper naar een aanbieder van hobbyspullen en feestartikelen. In die sector liggen de marges iets hoger en is er minder concurrentie dan in de speelgoedwereld. De winkels die het nieuwe assortiment al hebben gekregen, zagen hun omzet alvast met 10 tot 15 procent stijgen. Tegen het einde van dit jaar moeten alle 29 vestigingen omgevormd zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top