Fun maakt opnieuw stevig verlies

Fun maakt opnieuw stevig verlies

Fun maakt opnieuw stevig verlies

Speelgoedwinkelketen Fun heeft voor het vierde jaar op rij verlies gemaakt. Toch wordt er voorlopig nog niet gewanhoopt bij de keten, waar sinds kort een nieuw management aan het hoofd staat en een nieuwe strategie is uitgewerkt.

 

Breder assortiment

Het vorige boekjaar haalde Fun een omzet van 68,9 miljoen euro, een daling van een procent ten opzichte van een jaar eerder. Er werd bovendien een verlies geboekt van 3,9 miljoen euro. Het is ondertussen al het vierde jaar op rij dat Fun verlies maakt, in totaal al 16 miljoen euro.

 

Toch heeft Fun nog een positieve blik op de toekomst, dankzij de strategie die wordt uitgestippeld door het nieuwe management. Zo volgde in juni Tony Mettens, die voorheen nog aan de slag was bij Maxi Toys, Jean Paul Descheemaeker op als CEO en maandag gaat Philippe De Moor aan de slag als nieuwe financieel directeur.

 

Zij willen Fun verschuiven van een zuivere speelgoedverkoper naar een aanbieder van hobbyspullen en feestartikelen. In die sector liggen de marges iets hoger en is er minder concurrentie dan in de speelgoedwereld. De winkels die het nieuwe assortiment al hebben gekregen, zagen hun omzet alvast met 10 tot 15 procent stijgen. Tegen het einde van dit jaar moeten alle 29 vestigingen omgevormd zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.