Future of Shopping Roadshow kick-off in Leuven

Future of Shopping Roadshow kick-off in Leuven

De winkel van de toekomst komt naar je toe! De Future of Shopping (FOS) Roadshow, die RetailDetail organiseert samen met Unizo en partners, toert vanaf september door heel Vlaanderen. Leuven bijt van 15/09 tot 17/09 de spits af.

In de voetsporen van de consument van de toekomst

De Future of Shopping Roadshow is een uniek mobiel belevingscentrum van liefst zes containers, die vanaf dit najaar alle grote Vlaamse steden aandoet. Deze bijzondere Roadshow vertelt de ‘customer journey’, de weg die de klant aflegt als hij iets koopt, helemaal op maat van de lokale handelaar.

 

Veel ondernemers stellen zich immers vragen over het veranderende winkelgedrag van de consument. Hoe kan je daar als handelaar nu precies op inspelen? Laat je inspireren door de toekomst van het winkelen met eigen ogen te ervaren! Het geheel is een ‘hands-on’, interactieve ervaring, waar de bezoeker concrete inspiratie en tips krijgt om zijn zaak klaar te maken voor morgen.

 

Zo wordt er behalve de wandeling doorheen de winkel van de toekomst ook elke avond een belevingsprogramma georganiseerd door Unizo, met telkens een gerenommeerde spreker over wat handelaars nu eigenlijk in de toekomst te wachten staat, workshops over nieuwe mogelijkheden en oplossingen die elke zaak zullen klaarstomen voor de ‘veranderende consument’ en een moment om te netwerken.

 

De aftrap van de tour vindt in Leuven plaats, van 15 tot en met 17 september. Daarna trekt de FOS Roadshow nog voor het einde van het jaar naar Roeselare, Gent, Mechelen, Hasselt en Kortrijk. Het belevingscentrum zal steeds open zijn van 9 tot 23 uur. Inschrijven voor een bezoek of infosessie is gratis. Klik hier voor alle concrete informatie (data en locaties) en om een gratis bezoek te reserveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top