Game Mania gaat winkels herinrichten

Game Mania gaat winkels herinrichten

Entertainmentketen Game Mania gaat de komende maanden al zijn winkels een nieuwe inrichting geven. Zo wil de keten ervoor zorgen dat het uitgebreide assortiment beter tot zijn recht komt dan momenteel het geval is.

Grotere rekken en vitrinekasten

Game Mania verkoopt immers al langer niet meer enkel games, maar ook merchandise (denk aan action figures, petjes en iPhone-covers). Ook bordspellen hebben al een tijdje hun plaats in de winkels van Game Mania. Conceptmanager Tom Henderikx vindt het daarom tijd om de presentatie van het volledige assortiment in de winkels opnieuw aan te pakken.

 

"Daarom gaan we de komende maanden al onze winkels aanpassen en updaten om meer ruimte vrij te maken voor deze producten. De oppervlakte wordt nu al goed benut, maar we gaan op andere dingen inspelen. Zo worden de rekken groter, zodat er meer games in geplaatst kunnen worden. Daarnaast krijgt het tweedehands aanbod meer aandacht, en dat geldt ook voor de accessoires en merchandise. Verder gaan we meer werken met vitrinekasten om speciale producten goed te kunnen tonen", zegt hij aan Entertainment Business.

 

Game Mania opende in 1992 een eerste winkel in Merksem. In 2006 werd de keten overgenomen door Free Record Shop. Het waren de originele oprichters die enkele jaren later de keten van de ondergang redden door de winkels opnieuw over te nemen, vlak voor het faillissement van Free Record Shop. De keten heeft momenteel een negentigtal filialen in België en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top