Gelukkig nieuw retailjaar! | RetailDetail

Gelukkig nieuw retailjaar!

Gelukkig nieuw retailjaar!

Bij een nieuw jaar horen vanzelfsprekend ook wensen, voornemens en voorspellingen. Aan al onze lezers wensen we een uitstekend 2015, dat een waaier van nieuwe kansen zal doen ontstaan!

Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe kansen

Het is inmiddels een cliché, maar ook een waarheid als een koe: zeker voor retailers geldt dat “optimism is a moral duty”. Natuurlijk zullen er ook in 2015 bedrijven failliet gaan, zullen er gevaarlijke concurrenten opstaan en zullen de besparingen van de regering – ook al zijn ze vaak nodig – gaten slaan in de koopkracht en het consumentenvertrouwen. Maar is dat ook reden om te doemdenken? Volgens onze redactie alleszins niet!

 

Dat zeggen we echt niet alleen wegens die “morele plicht”, doemdenken is immers de aartsvijand van een goed retailklimaat, maar we geloven het ook echt. The only way is up, en rondom ons zien we genoeg nieuwe technologische en maatschappelijke evoluties die aan slimme retailers handenvol kansen bieden.

 

Die maatschappelijke evoluties lichten we regelmatig toe op onze website(s) en in ons magazine, en we gaan er nog dieper op in op ons RetailDetail Congres (Save the date: 23 april!). Voor alle mogelijkheden die nieuwe technologieën ons bieden, hebben we dan weer een speciaal Omnichannelcongres op 5 februari. Daarnaast is er ons kenniscentrum The Loop, dat continu de allernieuwste producten, diensten en concepten een plaats geeft. Dit jaar zal The Loop overigens worden uitgebreid met nieuwe verhaallijnen, zoals de Customer Data Loop en de People Loop.

 

Laten we daarom hoopvol vooruitkijken naar een prachtig jaar, vol mogelijkheden voor retailers die zichzelf willen onderscheiden!

Het RetailDetail-team

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.