Gemengde gevoelens over zomersolden | RetailDetail

Gemengde gevoelens over zomersolden

Gemengde gevoelens over zomersolden

De omzet van de zomersolden zijn dit jaar volgens zelfstandigenorganisatie NSZ met zes procent gedaald ten opzichte van vorig jaar. Comeos, dat vooral de grote ketens vertegenwoordigt, spreekt dan weer van een mooie stijging.

Verschil tussen grote en kleine handelaars

Naast het slechte weer stellen veel zelfstandige winkeliers dat ze het alsmaar moeilijker hebben met de stijgende concurrentie van online retailers. Ook de internationale webwinkels doen immers mee aan de Belgische solden. Het NSZ stelt dan ook dat handelaars geen excuus meer hebben om niet langer een eigen online shop te hebben.

 

Bij Comeos is nochtans een volledig ander beeld te zien: de handelsfederatie spreekt van een omzetstijging van 5 procent ten opzichte van vorig jaar. Vooral in de eerste weken van juli deden haar leden het goed, al was de laatste paar weken de verkoop omwille van het slechte weer een stuk minder.

 

Volgens retailkenner Jorg Snoeck wijst het grote verschil in de cijfers van het NSZ en Comeos erop dat de belangrijkste winkelsteden steeds belangrijker worden en de tussensteden er tussenuit vallen. Ook benadrukt de RetailDetail-stichter nogmaals het belang van beleving: "Kijk maar naar Antwerpen: de reuzen daar trokken immens veel volk, waarvan een groot deel een bezoek aan de reuzen heeft gecombineerd met een uitstap naar de Meir..."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top