Genomineerden Mercuriusprijs bekend

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Innovatie en beleving

Voor de selectie van de genomineerden is een onafhankelijke jury op zoek gegaan naar winkelconcepten waarbij innovatie en beleving centraal staan. Ook webshops komen daarbij in aanmerking. Bij die zoektocht werden elf concepten geselecteerd: MediaMarkt Wilrijk, Wellopet, Fox & Cie, Atelier Veritas, Delhaize Online, VandenBorre Kitchen, Brantano, The Belgian Chocolate House, Lidl of the Future, Sublime Shop en Hema.

 

Die winkels hebben de voorbije maanden een jury van zeven onafhankelijke retailexperts onder leiding van Claude Boffa, academisch directeur van Solvay Retail Management, over de vloer gehad. Professoren Gino Van Ossel (Retail & trademarketing Vlerick Business School) en Malaika Brengman (VUB Marketing en consumer behaviour) bekijken de dossiers uit academisch perspectief. Benjamin Wayens (Docent ULB Geomarketing en bedrijfslocaties) analyseert de liggingen en het marketingpotentieel van de kandidaten.

 

Katelijn Quartier (Academisch directeur Retail Design Lab) is extra aandachtig voor de beleving en het design en ook onze eigen hoofdredacteur Stefan Van Rompaey maakt deel uit van de jury. Hij werpt samen met Silvie Vanhout (managing partner Retail Academy) een kritische blik op het winkelgebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top