Genomineerden Mercuriusprijs bekend | RetailDetail

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Innovatie en beleving

Voor de selectie van de genomineerden is een onafhankelijke jury op zoek gegaan naar winkelconcepten waarbij innovatie en beleving centraal staan. Ook webshops komen daarbij in aanmerking. Bij die zoektocht werden elf concepten geselecteerd: MediaMarkt Wilrijk, Wellopet, Fox & Cie, Atelier Veritas, Delhaize Online, VandenBorre Kitchen, Brantano, The Belgian Chocolate House, Lidl of the Future, Sublime Shop en Hema.

 

Die winkels hebben de voorbije maanden een jury van zeven onafhankelijke retailexperts onder leiding van Claude Boffa, academisch directeur van Solvay Retail Management, over de vloer gehad. Professoren Gino Van Ossel (Retail & trademarketing Vlerick Business School) en Malaika Brengman (VUB Marketing en consumer behaviour) bekijken de dossiers uit academisch perspectief. Benjamin Wayens (Docent ULB Geomarketing en bedrijfslocaties) analyseert de liggingen en het marketingpotentieel van de kandidaten.

 

Katelijn Quartier (Academisch directeur Retail Design Lab) is extra aandachtig voor de beleving en het design en ook onze eigen hoofdredacteur Stefan Van Rompaey maakt deel uit van de jury. Hij werpt samen met Silvie Vanhout (managing partner Retail Academy) een kritische blik op het winkelgebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.