Gino Van Ossel wint Nederlandse marketingboekenprijs

Gino Van Ossel wint Nederlandse marketingboekenprijs

Retailprofessor Gino Van Ossel heeft met zijn boek Omnichannel in Retail de PIM Marketing Literatuurprijs 2014 gewonnen. De prijs gaat elk jaar naar de auteur die er het best in is geslaagd vernieuwende inzichten in marketing weer te geven.

"Concrete adviezen"

"Omnichannel in Retail" werd uit een lijst van meer dan 50 marketingboeken als winnaar geselecteerd. "Customer Innovation" van Marion Debruyne en "Flame, Flow, Flood" van Rijn Vogelaar waren de andere boeken in de top drie.

 

"Omnichannel in Retail focust zich uiteraard op de retailmarkt, waarin klantcontact en communicatie steeds meer via meerdere kanalen verloopt. Het unieke van omnichannel in retail is dat het boek uitgaat van de kracht van fysieke retail en hoe deze online verder uitgebouwd kan worden. Het winnende boek van de Marketing Literatuurprijs geeft concrete adviezen en werkwijzen hoe retailers kunnen innoveren", aldus juryvoorzitter Hans Molenaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top