GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

Brillenketen GrandOptical is in Frankrijk gestart met de modernisering van zijn winkelconcept. Of en wanneer het concept ook naar ons land komt, is nog niet bekend.

"Klant centraler dan ooit"

GrandOptical, dat in Frankrijk 222 brillenwinkels uitbaat in het 'betere' segment, heeft zopas zijn eerste twee winkels volgens het nieuwe concept geopend. Het gaat om de vestiging in winkelcentrum Parly 2 (nabij Parijs) en de franchisewinkel in Mundolsheim (Elzas).

 

Met zijn nieuwe winkelconcept wil GrandOptical het kiezen van een bril niet alleen intuïtiever, maar ook aangenamer maken. "Onze monturen worden voortaan opgesplitst in vier verschillende stijlwerelden," zegt Christian Bédrune, verantwoordelijke voor de franchisewinkels. "Onze opticiens adviseren en begeleiden de klant bij de keuze van diens stijl via een kleine quiz over zijn smaak, zijn verwachtingen en zijn kledingstijl."

 

Of en, zo ja, wanneer het nieuwe concept ook naar de 28 vestigingen in ons land komt, is nog niet bekend. De keten is het premiumbroertje van Pearle, dat zich eerder als de prijsbreker profileert. Beide ketens maken deel uit van Grandvision, eigendom van de Nederlandse holding HAL (die werkt aan een beursgang voor zijn brillentak).

Tags: