GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

Brillenketen GrandOptical is in Frankrijk gestart met de modernisering van zijn winkelconcept. Of en wanneer het concept ook naar ons land komt, is nog niet bekend.

"Klant centraler dan ooit"

GrandOptical, dat in Frankrijk 222 brillenwinkels uitbaat in het 'betere' segment, heeft zopas zijn eerste twee winkels volgens het nieuwe concept geopend. Het gaat om de vestiging in winkelcentrum Parly 2 (nabij Parijs) en de franchisewinkel in Mundolsheim (Elzas).

 

Met zijn nieuwe winkelconcept wil GrandOptical het kiezen van een bril niet alleen intuïtiever, maar ook aangenamer maken. "Onze monturen worden voortaan opgesplitst in vier verschillende stijlwerelden," zegt Christian Bédrune, verantwoordelijke voor de franchisewinkels. "Onze opticiens adviseren en begeleiden de klant bij de keuze van diens stijl via een kleine quiz over zijn smaak, zijn verwachtingen en zijn kledingstijl."

 

Of en, zo ja, wanneer het nieuwe concept ook naar de 28 vestigingen in ons land komt, is nog niet bekend. De keten is het premiumbroertje van Pearle, dat zich eerder als de prijsbreker profileert. Beide ketens maken deel uit van Grandvision, eigendom van de Nederlandse holding HAL (die werkt aan een beursgang voor zijn brillentak).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top