GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept | RetailDetail

GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

Brillenketen GrandOptical is in Frankrijk gestart met de modernisering van zijn winkelconcept. Of en wanneer het concept ook naar ons land komt, is nog niet bekend.

"Klant centraler dan ooit"

GrandOptical, dat in Frankrijk 222 brillenwinkels uitbaat in het 'betere' segment, heeft zopas zijn eerste twee winkels volgens het nieuwe concept geopend. Het gaat om de vestiging in winkelcentrum Parly 2 (nabij Parijs) en de franchisewinkel in Mundolsheim (Elzas).

 

Met zijn nieuwe winkelconcept wil GrandOptical het kiezen van een bril niet alleen intuïtiever, maar ook aangenamer maken. "Onze monturen worden voortaan opgesplitst in vier verschillende stijlwerelden," zegt Christian Bédrune, verantwoordelijke voor de franchisewinkels. "Onze opticiens adviseren en begeleiden de klant bij de keuze van diens stijl via een kleine quiz over zijn smaak, zijn verwachtingen en zijn kledingstijl."

 

Of en, zo ja, wanneer het nieuwe concept ook naar de 28 vestigingen in ons land komt, is nog niet bekend. De keten is het premiumbroertje van Pearle, dat zich eerder als de prijsbreker profileert. Beide ketens maken deel uit van Grandvision, eigendom van de Nederlandse holding HAL (die werkt aan een beursgang voor zijn brillentak).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.

Alibaba-topman en premier Michel bespreken investering in Luik

04/07/2018

Jack Ma, oprichter en voorzitter van de Chinese internetreus Alibaba, heeft een mogelijke investering in Luik besproken met premier Charles Michel. Na afloop was Ma vaag, Michel legt de bal bij het bedrijf.