GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

GrandOptical vernieuwt zijn winkelconcept

Brillenketen GrandOptical is in Frankrijk gestart met de modernisering van zijn winkelconcept. Of en wanneer het concept ook naar ons land komt, is nog niet bekend.

"Klant centraler dan ooit"

GrandOptical, dat in Frankrijk 222 brillenwinkels uitbaat in het 'betere' segment, heeft zopas zijn eerste twee winkels volgens het nieuwe concept geopend. Het gaat om de vestiging in winkelcentrum Parly 2 (nabij Parijs) en de franchisewinkel in Mundolsheim (Elzas).

 

Met zijn nieuwe winkelconcept wil GrandOptical het kiezen van een bril niet alleen intuïtiever, maar ook aangenamer maken. "Onze monturen worden voortaan opgesplitst in vier verschillende stijlwerelden," zegt Christian Bédrune, verantwoordelijke voor de franchisewinkels. "Onze opticiens adviseren en begeleiden de klant bij de keuze van diens stijl via een kleine quiz over zijn smaak, zijn verwachtingen en zijn kledingstijl."

 

Of en, zo ja, wanneer het nieuwe concept ook naar de 28 vestigingen in ons land komt, is nog niet bekend. De keten is het premiumbroertje van Pearle, dat zich eerder als de prijsbreker profileert. Beide ketens maken deel uit van Grandvision, eigendom van de Nederlandse holding HAL (die werkt aan een beursgang voor zijn brillentak).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top