Gratis whitepaper: 10 tips voor de optimalisatie van uw webshopnieuwsbrief

Gratis whitepaper: 10 tips voor de optimalisatie van uw webshopnieuwsbrief

(publireportage) Mailplus bespreekt in zijn nieuwste whitepaper 10 tips voor de optimalisatie van de webshopnieuwsbrief. Van verbeteringen voor de onderwerpregel tot segmentatie, van aanmelden tot afbeeldingen: u vindt het in dit document terug.

E-mailmarketing essentieel voor webshops

Het inzetten van e-mailmarketing is voor iedere organisatie belangrijk, daar zijn ze bij Mailplus van overtuigd. Voor webshops echter, is e-mailmarketing zelfs misschien wel essentieel. Het kan echt het verschil maken en succesbepalend zijn.


Zo haalt Mailplus het voorbeeld van Koopjedeal aan: die webshop realiseerde recent een derde van zijn omzet via e-mailmarketing. Dit succes bevestigt de noodzaak om een goede e-mailnieuwsbrief uit te sturen.


“Nog veel winst te behalen”

“Als we kijken naar wat de e-commercebranche op dit moment verstuurt, is er nog veel winst te behalen. Sommige verbeteringen kosten wat meer moeite, maar andere zijn echte ‘quick wins’. Het is zo gebeurd en levert direct meer op”, klinkt het bij MailPlus.


In hun nieuwste whitepaper bespreken ze dan ook 10 tips voor de optimalisatie van de webshopnieuwsbrief, met onder meer tips voor:

  1. De onderwerpregel
  2. Responsieve (mobiele) e-mails
  3. Profielverrijking
  4. Segmenteren
  5. Gmail-ontvangers


MailPlus is een professionele e-mailmarketingapplicatie uit Nederland. De software wordt in eigen beheer onder het motto “one size fits none” ontwikkeld. Zo heeft MailPlus specifieke oplossingen voor webwinkeliers, marketeers en franchiseformules. MailPlus bestaat dit jaar 10 jaar en wordt inmiddels door meer dan 5.000 gebruikers ingezet als e-mailmarketingoplossing.

 

Download hier de 10 tips.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland slechts "een kwestie van tijd" zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top