Gratis whitepaper: 10 tips voor de optimalisatie van uw webshopnieuwsbrief | RetailDetail

Gratis whitepaper: 10 tips voor de optimalisatie van uw webshopnieuwsbrief

Gratis whitepaper: 10 tips voor de optimalisatie van uw webshopnieuwsbrief

(publireportage) Mailplus bespreekt in zijn nieuwste whitepaper 10 tips voor de optimalisatie van de webshopnieuwsbrief. Van verbeteringen voor de onderwerpregel tot segmentatie, van aanmelden tot afbeeldingen: u vindt het in dit document terug.

E-mailmarketing essentieel voor webshops

Het inzetten van e-mailmarketing is voor iedere organisatie belangrijk, daar zijn ze bij Mailplus van overtuigd. Voor webshops echter, is e-mailmarketing zelfs misschien wel essentieel. Het kan echt het verschil maken en succesbepalend zijn.


Zo haalt Mailplus het voorbeeld van Koopjedeal aan: die webshop realiseerde recent een derde van zijn omzet via e-mailmarketing. Dit succes bevestigt de noodzaak om een goede e-mailnieuwsbrief uit te sturen.


“Nog veel winst te behalen”

“Als we kijken naar wat de e-commercebranche op dit moment verstuurt, is er nog veel winst te behalen. Sommige verbeteringen kosten wat meer moeite, maar andere zijn echte ‘quick wins’. Het is zo gebeurd en levert direct meer op”, klinkt het bij MailPlus.


In hun nieuwste whitepaper bespreken ze dan ook 10 tips voor de optimalisatie van de webshopnieuwsbrief, met onder meer tips voor:

  1. De onderwerpregel
  2. Responsieve (mobiele) e-mails
  3. Profielverrijking
  4. Segmenteren
  5. Gmail-ontvangers


MailPlus is een professionele e-mailmarketingapplicatie uit Nederland. De software wordt in eigen beheer onder het motto “one size fits none” ontwikkeld. Zo heeft MailPlus specifieke oplossingen voor webwinkeliers, marketeers en franchiseformules. MailPlus bestaat dit jaar 10 jaar en wordt inmiddels door meer dan 5.000 gebruikers ingezet als e-mailmarketingoplossing.

 

Download hier de 10 tips.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top