Grote prijsverschillen in speelgoedland | RetailDetail

Grote prijsverschillen in speelgoedland

Grote prijsverschillen in speelgoedland

Volgens een onderzoek van Test-Aankoop zijn er grote prijsverschillen tussen de speelgoedwinkels en -webshops in ons land. Voor de laagste prijzen moet u doorgaans bij Colruyt-dochter Dreamland zijn.

Verschillen tot meer dan 20%

Medewerkers van de consumentenorganisatie verzamelden 255 stukken speelgoed uit 155 verschillende fysieke en online winkels en vergeleken de prijzen met elkaar. Daar zat behoorlijk wat verschil tussen, met uitschieters tot meer dan 20%.

 

Uit het onderzoek blijkt dat Dreamland voor veel speelgoedmerken de goedkoopste is: zo zijn videospelletjes, speelgoed van Fisher Price en gezelschapsspelletjes van Ravensburg het goedkoopst bij de Colruyt-dochter. Opvallend: in de webwinkel van Dreamland (foto) is het speelgoed wel gemiddeld 2% duurder dan in de klassieke vestigingen van de keten.

 

Fun en Bart Smit zitten meestal in de hoogste prijsklasse. Ravensburger bijvoorbeeld is bij Fun en Bart Smit respectievelijk 24% en 14% duurder dan bij Dreamland.

 

Op basis van de steekproef roept Test-Aankoop Dreamland uit tot de goedkoopste speelgoedketen, gevolgd door Carrefour (2% duurder), Multibazar (+3%) en Makro (+6%). Dan volgt een trio met (een mix van) zelfstandigen, Fantasia Shop en Intertoys (+7%), gevolgd door Bart Smit (+9%) en Fun, dat 12% duurder is dan Dreamland.

 

De Belg spendeert gemiddeld 258 euro aan geschenken tijdens de eindejaarsperiode. "We raden mensen dan ook aan om de prijzen van speelgoed in verschillende winkels te vergelijken voordat ze iets kopen. Want de kans is groot dat je daar behoorlijk wat geld mee kan uitsparen", zegt Els Bruggeman van Test-Aankoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.