Hasbro lanceert een poesje voor de bomma | RetailDetail

Hasbro lanceert een poesje voor de bomma

Hasbro lanceert een poesje voor de bomma

Speelgoedfabrikant Hasbro ontwikkelt een lijn met robotkatjes, die moeten dienen als gezelschap voor senioren. Er was al speelgoed voor mensen van 7 tot 77, nu wordt de leeftijdgrens verder opgetrokken tot 105.

Alleen de voordelen, niet de nadelen

Met zijn lijn ‘Joy for All’ mikt Hasbro specifiek op de oudste leeftijdsgroep, die behoefte heeft aan afleiding door een gezelschapsdier zonder de negatieve aspecten van hun levende varianten er te moeten bijnemen. De katten die het merk op de markt brengt, moeten niet worden uitgelaten, verliezen geen haren en moeten niet worden gevoederd. Ze krabben evenmin aan de meubelen.

 

De katten voor senioren houden wel de goede eigenschappen van hun dierlijke tegenhangers over: ze kunnen bewegen als ze worden aangeraakt en als ze in de nek worden gewreven, gaan ze spinnen. Worden ze aan de wang geaaid, strelen ze tegen je hand. En ze hebben lichtjes in hun ogen.

 

Het dier heeft zelfs een stand-bymogelijkheid. Als ze gedurende enkele minuten niet wordt aangeraakt, sluit ze haar ogen zodat er batterij-energie wordt bespaard.

 

Snelle levering kan

De eerste vervangkat die Hasbro op de markt heeft, is de Companion Pet Cat. Ze bestaat in een zilverkleurige versie, alsook in een appelsienkleur en in een witachtige crèmekleur. De gezelschapskat kost 99,99 euro.

 

De leveringen zijn voorlopig beperkt tot de VS. Normaal is het diertje 7 tot 10 dagen onderweg, maar in acute situaties kan een levering ook binnen 1 à 2 dagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.