Hema op La Redoute en Amazon

Hema op La Redoute en Amazon

Om de internationale uitrol van Hema kracht bij te zetten, gaat het Nederlandse bedrijf producten verkopen via internationale marktplaatsen zoals Amazon en La Redoute. Zo wil het buitenlandse klanten kennis laten maken met het bedrijf.

Nieuwe klanten in nieuwe landen

Om internationale markten uit te testen, verkoopt Hema voortaan ook producten via marktplaatsen. "We doen de fulfilment dan zelf en hopen zo nieuwe klanten aan te trekken uit nieuwe landen. Op een gegeven moment besluiten we daar dan live te gaan met eigen winkels en een shop", zegt Joke Vink van Hema aan Twinkle.

 

Momenteel worden de producten al op die manier verkocht in Frankrijk en de komende weken zal dat ook gebeuren in andere landen. Hema heeft al eigen webwinkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk en opende onlangs een eerste winkel in het Verenigd Koninkrijk. Ook daar komt binnenkort een eigen webwinkel, net als in Spanje.

 

Hema heeft in 2010 al een apart eDC geopend dat als distributiecentrum dient voor de online bestellingen, "omdat de fulfilment van online orders een geheel andere aanpak vergt. Het proces is bijvoorbeeld veel klantspecifieker."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top