Hema opent 40e Franse vestiging in Toulouse | RetailDetail

Hema opent 40e Franse vestiging in Toulouse

Hema opent 40e Franse vestiging in Toulouse

Winkelketen Hema opende vanmorgen haar veertigste Franse vestiging in Toulouse. Voor volgend jaar staan nog meer winkelopeningen gepland in de Zuid-Franse stad.

Meer openingen op til

De eerste winkel in Toulouse meet 470 m² en opende zijn deuren op de rue des Changes. Het typische assortiment van Hema is er opgedeeld in verschillende werelden, zoals bureau, badkamer, decoratie, kinderen en accessoires. In totaal zullen er ongeveer 5.000 producten te vinden zijn.

 

Hema was al twee jaar op zoek naar een geschikte locatie in Toulouse. Belangrijk was dat het pand zich in het centrum van de stad bevond, met heel wat voorbijgaand verkeer. Anthony Giron, general manager van Hema Frankrijk, zegt dat er voor 2016 nog twee winkelopeningen op de planning staan en dat er mogelijk nog meer volgen. Hema wil tussen 100 en 200 winkels in Frankrijk en kijkt ook al naar andere steden in de regio, zoals Montpellier en Nîmes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.