Hema krijgt flagship store in Mall of the Netherlands en Forum des Halles | RetailDetail

Hema opent in Mall of the Netherlands en Forum des Halles

Hema opent in Mall of the Netherlands en Forum des Halles

Hema en vastgoedmakelaar Unibail-Rodamco hebben een huurovereenkomst getekend voor de opening van winkels in de Mall of the Netherlands in Leidschendam en in winkelcentrum Forum des Halles in Parijs.

Nieuwste internationale winkelconcept

Hema gaat in beide winkelcentra een A-locatie bezetten om het nieuwste internationale winkelconcept voor dagelijks aanbod neer te zetten. “Beide locaties zijn van groot belang voor Hema”, aldus expansiedirecteur Emile Ruempol. De keten, die dit jaar vier winkels opende in Frankrijk, heeft daar nu ruim vijftig vestigingen. Ook in Duitsland heeft Hema plannen voor meer winkelopeningen: de eerste startte al in Keulen begin dit jaar. De warenhuisformule bouwt alle winkels in de Benelux momenteel om naar een internationaal concept.

 

In Mall of the Netherlands in Leidschendam verhuist de huidige kleinere Hema-winkel naar een andere locatie. De nieuwe winkel telt ruim 2000 m² en komt in het nieuwe noordelijke gedeelte van het winkelcentrum, dat momenteel een uitvoerige renovatie en herontwikkeling ondergaat.

 

Leidsenhage wordt Mall of the Netherlands

Het winkelcentrum in Leidschendam-Voorburg heet tot de opening in oktober 2019 winkelcentrum Leidsenhage. Daarna gaat het verder als Mall of the Netherlands en wordt dan het grootste winkelcentrum van Nederland met ongeveer 280 winkels, diverse horecagelegenheden, een versmarkt en een bioscoop met tien zalen.

 

De eigenaar, vastgoedonderneming Unibail-Rodamco, investeert meer dan 500 miljoen euro in de herontwikkeling van het winkelcentrum. Het beursgenoteerde Frans-Nederlandse bedrijf heeft meerdere regionale winkelcentra in de grote steden van twaalf Europese landen. In Nederland zijn dit de winkelcentra Citymall Almere, Stadshart Amstelveen, Stadshart Zoetermeer en Leidsenhage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?