Hema krijgt flagship store in Mall of the Netherlands en Forum des Halles | RetailDetail

Hema opent in Mall of the Netherlands en Forum des Halles

Hema opent in Mall of the Netherlands en Forum des Halles

Hema en vastgoedmakelaar Unibail-Rodamco hebben een huurovereenkomst getekend voor de opening van winkels in de Mall of the Netherlands in Leidschendam en in winkelcentrum Forum des Halles in Parijs.

Nieuwste internationale winkelconcept

Hema gaat in beide winkelcentra een A-locatie bezetten om het nieuwste internationale winkelconcept voor dagelijks aanbod neer te zetten. “Beide locaties zijn van groot belang voor Hema”, aldus expansiedirecteur Emile Ruempol. De keten, die dit jaar vier winkels opende in Frankrijk, heeft daar nu ruim vijftig vestigingen. Ook in Duitsland heeft Hema plannen voor meer winkelopeningen: de eerste startte al in Keulen begin dit jaar. De warenhuisformule bouwt alle winkels in de Benelux momenteel om naar een internationaal concept.

 

In Mall of the Netherlands in Leidschendam verhuist de huidige kleinere Hema-winkel naar een andere locatie. De nieuwe winkel telt ruim 2000 m² en komt in het nieuwe noordelijke gedeelte van het winkelcentrum, dat momenteel een uitvoerige renovatie en herontwikkeling ondergaat.

 

Leidsenhage wordt Mall of the Netherlands

Het winkelcentrum in Leidschendam-Voorburg heet tot de opening in oktober 2019 winkelcentrum Leidsenhage. Daarna gaat het verder als Mall of the Netherlands en wordt dan het grootste winkelcentrum van Nederland met ongeveer 280 winkels, diverse horecagelegenheden, een versmarkt en een bioscoop met tien zalen.

 

De eigenaar, vastgoedonderneming Unibail-Rodamco, investeert meer dan 500 miljoen euro in de herontwikkeling van het winkelcentrum. Het beursgenoteerde Frans-Nederlandse bedrijf heeft meerdere regionale winkelcentra in de grote steden van twaalf Europese landen. In Nederland zijn dit de winkelcentra Citymall Almere, Stadshart Amstelveen, Stadshart Zoetermeer en Leidsenhage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top