Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams | RetailDetail

Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams

Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams

Het komende weekend zullen heel wat ondernemingen een afvaardiging in Mechelen hebben. Meer dan 500 bedrijfsteams nemen het dan tegen elkaar op in de strijd om de Hercules Trophy.

Hercules Trophy legt nadruk op teamwork

De Hercules Trophy is een populair sportfestival voor bedrijven, dat sinds 1999 jaarlijks wordt georganiseerd in De Nekker in Mechelen. Telkens worden zowat 15.000 bedrijfsmedewerkers samengebracht, die elkaar in een onvervalste Belgische festivalsfeer bekampen in twaalf ludieke proeven.

 

In tegenstelling tot de klassieke sportevenementen ligt de nadruk bij de Hercules Throphy echter niet zozeer op het competitie-element maar op het samenwerken binnen het team en op het informele netwerken met teams van andere bedrijven.

 

Voor zowel grote als kleine bedrijven

Een kleine 70% van de deelnemende bedrijven zijn middelgrote tot grote ondernemingen, zoals Microsoft, AS Adventure, Hubo, CMA CGM, Maersk, BNP Paribas, Walt Disney en Telenet. Maar ook KMO’s zijn van de partij. Zelfs politieke partijen zijn dit jaar aanwezig met vijf teams van de NV-A en een ploeg van Open Vld.

 

Naast het sportieve deel van het evenement is er overigens ook ruimte voor ontspanning. De afterparty, die wordt ingezet met een barbecue, wordt opgeluisterd door de DJ’s Regi, Peter Luts en Nexuz. Voorts staan lezingen op het programma.

 

Aan de Hercules Trophy is ook een goed doel gekoppeld: Let’s Go Urban (LGU), de urbanculture-beweging opgericht door Sihame El Kaouakibi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.