Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams | RetailDetail

Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams

Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams

Het komende weekend zullen heel wat ondernemingen een afvaardiging in Mechelen hebben. Meer dan 500 bedrijfsteams nemen het dan tegen elkaar op in de strijd om de Hercules Trophy.

Hercules Trophy legt nadruk op teamwork

De Hercules Trophy is een populair sportfestival voor bedrijven, dat sinds 1999 jaarlijks wordt georganiseerd in De Nekker in Mechelen. Telkens worden zowat 15.000 bedrijfsmedewerkers samengebracht, die elkaar in een onvervalste Belgische festivalsfeer bekampen in twaalf ludieke proeven.

 

In tegenstelling tot de klassieke sportevenementen ligt de nadruk bij de Hercules Throphy echter niet zozeer op het competitie-element maar op het samenwerken binnen het team en op het informele netwerken met teams van andere bedrijven.

 

Voor zowel grote als kleine bedrijven

Een kleine 70% van de deelnemende bedrijven zijn middelgrote tot grote ondernemingen, zoals Microsoft, AS Adventure, Hubo, CMA CGM, Maersk, BNP Paribas, Walt Disney en Telenet. Maar ook KMO’s zijn van de partij. Zelfs politieke partijen zijn dit jaar aanwezig met vijf teams van de NV-A en een ploeg van Open Vld.

 

Naast het sportieve deel van het evenement is er overigens ook ruimte voor ontspanning. De afterparty, die wordt ingezet met een barbecue, wordt opgeluisterd door de DJ’s Regi, Peter Luts en Nexuz. Voorts staan lezingen op het programma.

 

Aan de Hercules Trophy is ook een goed doel gekoppeld: Let’s Go Urban (LGU), de urbanculture-beweging opgericht door Sihame El Kaouakibi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top