Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams

Hercules Throphy verwelkomt meer dan 500 teams

Het komende weekend zullen heel wat ondernemingen een afvaardiging in Mechelen hebben. Meer dan 500 bedrijfsteams nemen het dan tegen elkaar op in de strijd om de Hercules Trophy.

Hercules Trophy legt nadruk op teamwork

De Hercules Trophy is een populair sportfestival voor bedrijven, dat sinds 1999 jaarlijks wordt georganiseerd in De Nekker in Mechelen. Telkens worden zowat 15.000 bedrijfsmedewerkers samengebracht, die elkaar in een onvervalste Belgische festivalsfeer bekampen in twaalf ludieke proeven.

 

In tegenstelling tot de klassieke sportevenementen ligt de nadruk bij de Hercules Throphy echter niet zozeer op het competitie-element maar op het samenwerken binnen het team en op het informele netwerken met teams van andere bedrijven.

 

Voor zowel grote als kleine bedrijven

Een kleine 70% van de deelnemende bedrijven zijn middelgrote tot grote ondernemingen, zoals Microsoft, AS Adventure, Hubo, CMA CGM, Maersk, BNP Paribas, Walt Disney en Telenet. Maar ook KMO’s zijn van de partij. Zelfs politieke partijen zijn dit jaar aanwezig met vijf teams van de NV-A en een ploeg van Open Vld.

 

Naast het sportieve deel van het evenement is er overigens ook ruimte voor ontspanning. De afterparty, die wordt ingezet met een barbecue, wordt opgeluisterd door de DJ’s Regi, Peter Luts en Nexuz. Voorts staan lezingen op het programma.

 

Aan de Hercules Trophy is ook een goed doel gekoppeld: Let’s Go Urban (LGU), de urbanculture-beweging opgericht door Sihame El Kaouakibi.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top